Για το αρχείο σε pdf … ΕΔΩ
24/9/25
Ενημερωτικό του ΔΣ της ΟΛΜΕ για το θέμα της αξιολόγησης (24/9/25)
Για το αρχείο σε pdf … ΕΔΩ
18/9/25
ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ - 21/9/25, 18:30 - Διαδικτυακή εκδήλωση για το νέο πειθαρχικό με δικηγόρους και εκπροσώπους των σωματείων
✔ Σύλλογοι ΠΕ: Α’ Αθηνών, Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Αθηνά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Αριστοτέλης, Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Β’ Θεσ/κης, Ηρώ Κωνσταντοπούλου, Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Ζ’ Θεσ/κης, Κ. Σωτηρίου, Καλλιθέας-Μοσχάτου, Κεφαλονιάς-Ιθάκης, Λαγκαδά, Μεσσηνίας, Νέας Σμύρνης, Πειραιά «η Πρόοδος», Περικλής, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, Χανίων
✔ ΕΛΜΕ: Α΄ Δυτικής Αττικής (Ελευσίνας), Α΄ Δυτικής Αττικής (Περιστερίου), Α’ Κυκλάδων, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Έβρου, Γ΄ Θεσ/κης, Ε’ Αθήνας, Ε’ Θεσ/κης, Εύβοιας, Ικαρίας-Φούρνων, Καλλιθέας-Ν.Σμύρνης-Μοσχάτου, Καστοριάς, Χανίων
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΤΗΝ Ε ΕΛΜΕ-Θ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ!
✔ Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις και οι ΕΔΕ κατά της γραμματέα της ΕΛΜΕ και του μέλους της ΕΛΜΕ και να παρθούν πίσω τα πειθαρχικά
✔ Ανάκληση της απαράδεκτης και άδικης παραπομπής στο πειθαρχικό συμβούλιο του συναδέλφου του Γυμνασίου Αρέθουσας
✔ Ο ΔΔΕ να πάρει πίσω την απαράδεκτη ποινή που επέβαλλε στον πρόεδρο της Ε ΕΛΜΕ-Θ
✔ Να σταματήσει η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, οι διώξεις και τα πειθαρχικά
✔ Να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί το νέο πειθαρχικό τερατούργημα
✔ Κάτω τα χέρια από τους αγωνιζόμενους/ες, τα σωματεία και την Ε ΕΛΜΕ-Θ
8/9/25
Όλες/οι στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ - Τρίτη 9/9/25: ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης, Τετάρτη 10/9: ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης
Τα αριθμητικά στοιχεία των προσλήψεων αναπληρωτών στην Α φάση και των μόνιμων διορισμών διαψεύδουν την πλειοδοσία δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους για ομαλή έναρξη της χρονιάς. Ο αριθμός συνολικά των προσλήψεων των αναπληρωτών στις δύο Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλονίκης, καθώς και οι συνολικές προσλήψεις, όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και στην απαίτηση των εκπαιδευτικών σωματείων για λιγότερους μαθητές στην τάξη και χωρίς τον «κόφτη» που περιορίζει τα τμήματα, αλλά οι προσλήψεις υπολείπονται κατά χιλιάδες από το σύνολο των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν πέρσι πανελλαδικά και κατά εκατοντάδες όσων έγιναν στη Θεσσαλονίκη στην Β/θμια. Την ίδια στιγμή οι Διοικήσεις εκπαίδευσης και τα δύο «ΠΥΣΔΕ» προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και των αναπληρωτών.
·
Στη
ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα κενά στη γενική παιδεία είναι 309. Πέρσι οι συνολικές
προσλήψεις των αναπληρωτών στη γενική παιδεία ήταν 353, ενώ τώρα στην Α φάση προσλήφθηκαν
154 αναπληρωτές. Φέτος έγιναν 6 μόνιμοι διορισμοί και 116 συνταξιοδοτήσεις (353 πέρσι οι αναπληρωτές + 116 συνταξιοδοτήσεις φέτος – 154 προσλήψεις
– 6 νεοδιόριστοι = 309 σύνολο κενών).
·
Στη
ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τα
εναπομείναντα κενά στην ειδική αγωγή
είναι 217. Πέρσι στην ειδική αγωγή
προσλήφθηκαν 215 αναπληρωτές, ενώ τώρα στην Α φάση προσλήφθηκαν 154
αναπληρωτές. Φέτος έγιναν στην ειδική αγωγή 65 μόνιμοι διορισμοί και
προσδιορίστηκαν 131 νέα κενά για τα νέα τμήματα ένταξης που θα λειτουργήσουν σε
62 νέα σχολεία (215 πέρσι οι αναπληρωτές + 131 κενά από νέα Τ.Ε. – 64 οι νέες
προσλήψεις αναπληρωτών φέτος – 65 μόνιμοι διορισμοί = 217 τα εναπομείναντα κενά).
·
Στη
ΔΔΕ
Ανατολικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα
κενά στη γενική παιδεία είναι 243. Πέρσι
οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη γενική παιδεία ήταν 101,
προσλήφθηκαν στην Α φάση 57 αναπληρωτές, δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός
και έγιναν 199 συνταξιοδοτήσεις. (101 πέρσι οι αναπληρωτές + 199 συνταξιοδοτήσεις φέτος – 57 προσλήψεις
=243 σύνολο κενών).
·
Στη
ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα κενά στην ειδική αγωγή είναι 93. Πέρσι στην ειδική αγωγή προσλήφθηκαν 97 αναπληρωτές, ενώ
τώρα στην Α φάση προσλήφθηκαν 78 αναπληρωτές. Φέτος έγιναν στην ειδική αγωγή 8
μόνιμοι διορισμοί και προσδιορίστηκαν 82 νέα κενά για τα νέα τμήματα ένταξης
που θα λειτουργήσουν σε 43 νέα σχολεία (97 πέρσι οι αναπληρωτές + 82 κενά από
νέα Τ.Ε. – 78 οι νέες προσλήψεις αναπληρωτών φέτος – 8 μόνιμοι διορισμοί = 93 τα εναπομείναντα κενά).
·
Στις
δύο ΔΔΕ στη Θεσσαλονίκη συνολικά τα κενά στη γενική παιδεία είναι 552 (309
ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης + 243 ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης = 552) και στην ειδική αγωγή είναι
(217 ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης + 93 = 310 ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης).
·
Το
σύνολο των κενών στη Θεσσαλονίκη στη β/θμια εκπαίδευση είναι 862
(552 Γενική παιδεία + 310 ειδική αγωγή = 862). Τα κενά είναι περισσότερα γιατί
δε συμπεριλαμβάνονται τα κενά σε άλλες δομές (ενισχυτική, ΜΝΑΕ, Τ.Υ., ΔΥΕΠ,
κ.ά.).
·
Πανελλαδικά οι προσλήψεις πέρσι στην Α/βαθμια και στην Β/θμια εκπαίδευση
ξεπέρασαν τις 52.500 και χωρίς να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά σε όλα τα σχολεία
και σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης, ενώ οι προσλήψεις φέτος είναι 37.496 (28.733
στη Α Φάση, και 8.763 στη Β φάση). ακόμη
και αν προσθέσουμε τους 10.000 διορισμούς που έγιναν φέτος, συνεχίζουν να
υπάρχουν περισσότερα από 9.000 κενά γιατί φέτος έγιναν και 4.000
συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών!
·
Πανελλαδικά
στη γενική παιδεία οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Α΄ φάση στη
Β/θμια είναι μόνο 2.504 όταν πέρσι το σύνολο των προσλήψεων ήταν 8.404, ενώ
φέτος διορίστηκαν 1.690 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Τα εναπομείναντα κενά στη γενική παιδεία είναι 4.210 (8.404 σύνολο
προσλήψεων αναπληρωτών πέρσι – 2.504 αναπληρωτές Α΄ φάση – 1.690 διορισμοί
μονίμων = 4.210).
·
Πανελλαδικά
στην ειδική αγωγή οι προσλήψεις αναπληρωτών φέτος στην Α΄
φάση στη Β/θμια είναι 3.044, πέρσι το σύνολο των προσλήψεων ήταν 4.670, ενώ
διορίστηκαν και 1.203 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Τα κενά από τα νέα 892 Τμήματα Ένταξης αυξήθηκαν στη Β/θμια
κατά 1.887. Τα εναπομείναντα κενά στην ειδική αγωγή είναι 2.310 (4.670 σύνολο
προσλήψεων αναπληρωτών πέρσι + 1.887 κενά από νέα Τ.Ε. – 3.044 αναπληρωτές Α΄
φάση – 1.203 διορισμοί μονίμων = 2.310).
·
Δυσμενής
είναι η κατάσταση πανελλαδικά στη Β/θμια εκπαίδευση. Το σύνολο των κενών στη
γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή είναι 8.870
γιατί συμπεριλαμβάνονται και τα κενά από τις 2.350 συνταξιοδοτήσεις καθηγητών
που έγιναν φέτος (4.210 γενική παιδεία + 2.310 ειδική αγωγή + 2.350
συνταξιοδοτήσεις = 8.870).
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση με τις προσλήψεις των αναπληρωτών κατά δόσεις, τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, τις δεκάδες χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας κάθε χρόνο, που υποβαθμίζει περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία, απαξιώνει την εργασία των εκπαιδευτικών και χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των περικοπών στην εκπαίδευση, για να πιάσει η κυβέρνηση τους στόχους των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που έχει ορίσει η Ε.Ε. στα πλαίσια της οικονομίας πολέμου και της σκληρής δημοσιονομικής πολιτικής και ακολουθεί κατά γράμμα η κυβέρνηση της Ν.Δ.. Συμπλέει με τα ιμπεριαλιστικά σχέδια ενίσχυσης του κράτους δολοφόνου του Ισραήλ στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού και σε άλλες πολεμικές επιλογές τους και ακολουθεί σκληρή πολιτική λιτότητας απέναντι στους εργαζόμενους.
Επιβαρυμένο είναι το τοπίο με τις τοποθετήσεις από τις ΔΔΕ Θεσσαλονίκης και στα δύο ΠΥΣΔΕ: Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη γίνονται τοποθετήσεις χωρίς να τηρούνται στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας, όλες οι κατηγορίες των τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι) έγιναν μέσα στο καλοκαίρι, ενώ τώρα θα αρχίσουν οι συνεχείς μετακινήσεις τους. Δεν αποδέχθηκαν τις προτάσεις ΕΛΜΕ σχετικά με τις τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή μετά τα νέα κενά που δημιουργήθηκαν με τα νέα Τμήματα Ένταξης που ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας δημιουργώντας τεράστιες αδικίες και άνισους όρους σε βάρος συναδέλφων. Οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου γίνονται στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση κενών, τα οποία οι συνάδελφοι τα αναζητούν μόνοι τους. Μεγαλείο αυθαιρεσιών! Στην Δυτική Θεσσαλονίκη η διοίκηση προχώρησε σε προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αίτηση των συναδέλφων.
Για
μια ακόμη χρονιά από το Υπουργείο, τις
Διευθύνσεις και τα «ΠΥΣΔΕ», όχι μόνο παραβιάζουν τα εργασιακά δικαιώματα
των αναπληρωτών με τις πολλές φάσεις και τοποθετήσεις με άνισους όρους, αλλά
γίνονται και με διαβλητό τρόπο
ηλεκτρονικά μέσω ΟΠΣΥΔ και τα κενά ανακοινώνονται στον κάθε έναν ξεχωριστά και
μόνο όσες είναι οι προσλήψεις και αντιστοιχούν στα πιο απομακρυσμένα σχολεία.
Στην ειδική αγωγή μειώνουν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί,
στέλνουν πολλούς συναδέλφους σε πολλά σχολεία με συμψηφισμό των κενών, αντί
καλύτερης διαχείρισής τους, και ετοιμάζονται να εφαρμόσουν τις νέες οδηγίες του
ΥΠΑΙΘΑ για την παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης με υποβάθμιση της
ειδικής αγωγής και σε βάρος μαθητών εκπαιδευτικών.
Οι
ΕΛΜΕ να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου
·
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την
προϋπηρεσία. 20 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια
για να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς! Μονιμοποίηση των
αναπληρωτών, έστω και με μία σύμβαση εργασίας. Καμία σκέψη για
διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
·
Να
καλυφθούν σε όλες τις δομές (σχολεία, πρόσφυγες, ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε.,
κ.ά.) όλα τα κενά τώρα με νέα φάση
προσλήψεων των αναπληρωτών.
·
Στους
αναπληρωτές να δίνονται όλα τα κενά με το δικαίωμα επιλογής χωρίς
περιορισμούς.
·
Να
σταματήσουν οι αδιαφανείς τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως υλοποιούνται
με κουτσουρεμένα τα κενά από ΔΔΕ και μέσω ΟΠΣΥΔ.
·
Να
ισχύσει και στις τοποθετήσεις των
αναπληρωτών, όπως στους μονίμους και το δικαίωμα των ενστάσεων και
βελτίωσης. Μια τέτοια διαδικασία να
συμπεριληφθεί στο χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων.
·
Ενισχυτική
και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε
όλα τα Γυμνάσια, ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.
·
Πλήρη
εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές. Εξίσωση
δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
·
Ελεύθερη
επιλογή στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία,
όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
·
Ουσιαστική
μείωση των μαθητών στα τμήματα που
φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
·
Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στο τμήμα.
·
Δωρεάν
στέγη – καταλύματα από Δήμους, Περιφέρειες με την ευθύνη του κεντρικού
κράτους. Δωρεάν μετακινήσεις και σίτιση για εκπαιδευτικούς
εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας.
·
Να λειτουργήσουν σε όλα τα σχολεία τα Τ.Ε. με όλα τα μέτρα στήριξης (αίθουσες, έγκριση
ολιγομελή κ.ά.)
·
Ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή στην παράλληλη στήριξη και για όλες τις ώρες
που δικαιούται σε κάθε μάθημα.
Οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου με συντονισμό και να οργανώσουν πολύμορφες κινητοποιήσεις (ενημερώσεις, συναντήσεις, δημιουργία επιτροπών, παραστάσεις, διαμαρτυρίες, κ.ά.). Να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες των Διοικήσεων και των «ΠΥΣΔΕ». Η ΟΛΜΕ να οργανώσει ημέρα κινητοποιήσεων σε όλες τις Διευθύνσεις για τα κενά, τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου.
4/9/25
Όλοι/ Όλες στη συγκέντρωση της ΔΕΘ - Σάββατο 6 του Σεπτέμβρη 2025 στην Καμάρα, ώρα 6μμ
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δ' ΕΛΜΕ-Θ
ΔΕΘ 2025 : ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ,
ΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ, ΤΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ, ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ!
ΝΑ ΠΕΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΟΡΓΗ!
57 νεκροί στα Τέμπη, 116 νεκροί (από 1/1/-1/7/25)
στους χώρους δουλειάς, εκατοντάδες στις διαλυμένες δημόσιες δομές υγείας,
χιλιάδες βασανισμένοι από την ανεργία, τη φτώχεια είναι ο συγκλονιστικός
απολογισμός της πολιτικής που στηρίζει τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και
τους πολεμοκάπηλους της ρατσιστικής πολιτικής των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και του
δολοφονικού κράτους του Ισραήλ. Την ώρα που καθημερινά αποκαλύπτεται ο βόθρος
των σκανδάλων (βλ. ΟΠΕΚΕΠΕ, ΤΑΑ κ.α) που
μοιράζει δισεκατομμύρια, κλεμμένα από το μόχθο των εργαζομένων και συνταξιούχων,
για να ενισχύει το κεφάλαιο και την εξαγορά ψηφοφόρων, η κυβέρνηση της ΝΔ και ο
ΠΘ θα έρθει στη ΔΕΘ για να μοιράσει “καθρεφτάκια στους ιθαγενείς”. Η συγκέντρωση στη φετινή ΔΕΘ πρέπει να είναι η αρχή για διαρκή αγώνα
ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής και της κυβέρνησης!
Δεν θα ανεχτούμε άλλο να ιδιωτικοποιείται το δημόσιο σχολείο, η υγεία, τα Μ.Μ.Μ, οι δημόσιες υπηρεσίες και αγαθά, ο φυσικός πλούτος. Δεν θα υποταχθούμε στο φόβο και την τρομοκρατία από διευθυντές και στελέχη της κομματικής λίστας, διώξεις ενάντια στους αγώνες, στο φρόνημα, την αλληλεγγύη. Στην Ελλάδα του 2025 διώκεται η εκπαιδευτικός Έφη Λάζου γιατί στο θεατρικό της έργο μιλάει για τα παιδιά της Παλαιστίνης και τιμωρείται η υπάλληλος που έδωσε στοιχεία για τη ληστεία του ΟΠΕΚΕΠΕ. Δεν θα επιτρέψουμε τη λεηλασία του μόχθου και της ζωής μας, να συνεχίσουν το
έργο τους οι κλέφτες του
ΟΠΕΚΕΠΕ που οργάνωσαν τη διάλυση της φτωχομεσαίας αγροτιάς-κτηνοτροφίας. Αυτοί που μαζί με τις πολυεθνικές έχουν
κάνει τη διατροφή πανάκριβη και χαμηλής ποιότητας για χάρη του κέρδους. Αυτοί
που απολαμβάνουν “ασυλίας” για το έγκλημα των Τεμπών, που έκαναν πλάτες στην
Hellenic Train και οργάνωσαν τη συγκάλυψη.
Κι ενώ η ανθρωπότητα
συγκλονίζεται καθημερινά από τα εγκλήματα του Ισραήλ σε βάρος της Γάζας και του
παλαιστινιακού λαού, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στοιχισμένη πλήρως με ΝΑΤΟ,
ΗΠΑ και ΕΕ στηρίζει με κάθε τρόπο αυτή την πολιτική, για να εξυπηρετήσει τα
συμφέροντα των πολυεθνικών ενέργειας και του κεφαλαίου στις ΑΟΖ της Μεσογείου,
για να κάνουν “χρυσές μπίζνες” οι εφοπλιστές και κάθε είδους επενδυτές. Η Ε.Ε., μέσω της στρατηγικής REARM EUROPE των 800 δις, με ρήτρα περικοπής των κοινωνικών
δαπανών κατά 50%, θα βυθίσει τους λαούς σε ακόμη μεγαλύτερη δυστυχία και
απόγνωση. Η ακραία ρατσιστική πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε. που υιοθετείται από την ακροδεξιά, ενάντια
στους πρόσφυγες που έρχονται κυνηγημένοι από τους
πολέμους και τις δικτατορίες εξυπηρετεί ακριβώς τα παραπάνω συμφέροντα, γιατί
σπέρνει το διχασμό ανάμεσα στους λαούς κι αφήνει στο απυρόβλητο τους ισχυρούς.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση της ΝΔ ψηφίζει
συνεχώς νέα μέτρα που στηρίζουν τις τράπεζες, τα fund και τους μεγαλοεπιχειρηματίες και
ταυτόχρονα προσπαθούν να φιμώσουν κάθε φωνή αντίστασης και να επιβάλουν
καθεστώς ολοκληρωτισμού. Έτσι:
- μετά την καθιέρωση της 6ήμερης εργάσιμης βδομάδας, ψήφισε το 13ωρο
εργασιακό ωράριο
- διαθέτει υποδομές του ΕΣΥ
σε ιδιώτες γιατρούς, αντί να προσλάβει προσωπικό
- ξεπουλά τη δημόσια
περιουσία, μέσω του στεγαστικού προγράμματος αξιοποίησης κτιρίων του δημοσίου
με ανάθεση σε εταιρείες RealEstate
- ιδιωτικοποιεί
βήμα-βήμα υπηρεσίες των δήμων και ετοιμάζει την πλήρη ιδιωτικοποίηση του
νερού
παραδίνει βουνά και δάση σε εταιρείες ΑΠΕ
- προαναγγέλλει
την αύξηση ορίων συνταξιοδότησης (όροι του 2ου μνημονίου)
- ψήφισε το νέο πειθαρχικό “δίκαιο” των Δ.Υ. που απειλεί με δυνητική αργία και απόλυση κάθε εργαζόμενο στο δημόσιο που καταγγέλλει προβλήματα, που εκφράζει άλλη άποψη, που αντιστέκεται, αλλά ακόμα και όσους εμπλέκονται σε αστικές διαφορές εκτός υπηρεσίας, με προφανή στόχο την άρση της μονιμότητας και τις απολύσεις. Ο αυταρχισμός δεν είναι «εκσυγχρονισμός», είναι εργαλείο για να μην αντιδρά κανείς.
Στην εκπαίδευση:
- Με εργαλείο την υποχρηματοδότηση και
απαξίωση του δημόσιου σχολείου την ιδιωτικοποιεί /επιχειρηματικοποιεί παραπέρα
χορηγίες, Ωνάσεια, ΙΒ, συγχωνεύσεις - καταργήσεις δημόσιων IEK,
κολέγια, ιδιωτικά πανεπιστήμια, μεταπτυχιακά με δίδακτρα κλπ).
- Πετά από το δημόσιο σχολείο και την
προοπτική πανεπιστημιακών σπουδών εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά των
εργατικών οικογενειών (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, ΙΒ, Ωνάσεια, Ακαδημίες Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης και ΕΠΑΛ σε άμεση σύνδεση με επιχειρήσεις, μαθητεία με
ταυτόχρονη μείωση εισακτέων από τα ΕΠΑΛ, διαγραφές φοιτητών.
- Πρωτοφανής αυταρχισμός με τις
χιλιάδες διώξεις που δεν αφορούν μόνο στην αξιολόγηση, αλλά για
συνδικαλιστική δράση, έκφραση γνώμης, με βιομηχανία ΕΔΕ σε όλη την
εκπαίδευση, ωμή παρέμβαση του κράτους στη λειτουργία των εκπαιδευτικών
σωματείων .
- Φτωχοποιεί ραγδαία τους εκπαιδευτικούς με πενιχρές αυξήσεις και δια στόματος Πιερρακάκη, να δηλώνει πως και να υπήρχαν χρήματα δεν θα τα έδινε για τον 13ο-14ο μισθό.
Τώρα, χρειάζεται συντονισμός και ενοποίηση των αγώνων και δυνάμεων του εργατικού κινήματος ώστε οι απαιτούμενες απεργιακές μάχες να εντάσσονται σε ένα μαχητικό σχέδιο αντεπίθεσης των εργατικών-λαϊκών συμφερόντων. Οι εργαζόμενοι έχουμε μόνο μία δυνατότητα για να βελτιώσουμε πραγματικά τη ζωή μας: Να διεκδικήσουμε από τον πλούτο που εμείς παράγουμε. Να πάρουμε από τα κέρδη των εργοδοτών που απογειώνονται μέρα με τη μέρα, την ώρα που εμείς πνιγόμαστε από την ακρίβεια.
✔ 6ωρο-5μερο-30ωρο, λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους. Όχι στο νόμο Κεραμέως για 13ωρο! Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να έχουμε παιδεία, υγεία, δημοτικές υπηρεσίες για τον λαό. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
✔ Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Πλαφόν στις τιμές, διατίμηση στα νοίκια. Όχι στα χρηματιστήρια ενέργειας και τροφίμων. Δημόσιο πρόγραμμα λαϊκής κατοικίας. Κατάργηση πλειστηριασμών και κατασχέσεων σε βάρος λαϊκών στρωμάτων.
✔ Επίδομα ανεργίας χωρίς προϋποθέσεις - Όχι στην προπληρωμένη κάρτα της ΔΥΠΑ
✔ Δημόσια δωρεάν Υγεία, Συγκοινωνίες, Υποδομές. Να περάσουν στο δημόσιο χωρίς αποζημίωση ΔΕΗ, ΟΣΕ, ΜΜΜ, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι υποδομές (αεροδρόμια και λιμάνια). Να πληρώσουν οι πραγματικοί ένοχοι για το έγκλημα στα Τέμπη.
✔ Να καταργηθεί ο νόμος για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων! Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Όχι στην επιχειρηματική εκπαίδευση και το νόμο για τα ΕΠΑΛ που θέλει αναλώσιμο υλικό τους μαθητές. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων για αξιολόγηση, εξεταστικούς φραγμούς, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
✔ Κατάργηση των απεργοκτόνων νόμων Χατζηδάκη, Γεωργιάδη.
✔ Ανατροπή του πλαισίου της μεταμνημονιακής επιτροπείας της ΕΕ και του χρέους. Ρήξη και αποδέσμευση από την ΕΕ του κεφαλαίου, του ρατσισμού, του φασισμού και του πολέμου.
✔ Απεμπλοκή της χώρας από τους πολέμους σε Ουκρανία, Παλαιστίνη, Μ. Ανατολή. Κλείσιμο των βάσεων. Έξοδος από το ΝΑΤΟ. Λεφτά για τις ανάγκες μας και όχι για τα εξοπλιστικά προγράμματα.
Όλοι/ Όλες στη συγκέντρωση της ΔΕΘ
Σάββατο 6 του Σεπτέμβρη 2025 στην Καμάρα, 6μμ
3/9/25
Ανακοίνωση Δ' ΕΛΜΕΘ 3/9/25: Ενημέρωση για την απεργία - αποχή (ΑΑ) που είναι σε ισχύ (βλ. 2 τελευταίες παραγράφους και συνημμένα αρχεία - δηλώσεις ΑΑ)
Πρ.Κορομηλά 51
e-mail : delme.thess@gmail.com
Όχι
άλλη κοροϊδία – Οι ανάγκες μας μπροστά!
Συναδέλφισσες και
συνάδελφοι,
Το
ΔΣ της Δ ΕΛΜΕ εύχεται σε όλους καλή σχολική χρονιά.
Και για να γίνει πραγματικότητα η ευχή αυτή σας καλούμε σε συσπείρωση στο
σωματείο, ώστε όλοι μαζί να αγωνιστούμε για καλύτερες συνθήκες στη ζωή και στην
εργασίας μας, για το περιεχόμενο του σχολείου και τη μόρφωση των μαθητών μας. Το σωματείο είναι η φωνή των εκπαιδευτικών για
όλα τα προβλήματα. Μέσα από τα
σωματεία οι προηγούμενες γενιές εκπαιδευτικών αγωνίστηκαν, διεκδίκησαν και
κατοχύρωσαν τα δικαιώματα που έχουμε εμείς σήμερα. Και από εμάς θα εξαρτηθεί αν
θα υλοποιηθούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που θα ισοπεδώσουν ό,τι έχει
απομείνει!
Ήδη η
«πολυδιαφημισμένη» προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς από την κυβέρνηση της
ΝΔ αποδεικνύεται φούσκα. Πριν καν ανοίξουμε την πόρτα της νέας σχολικής χρονιάς
ερχόμαστε αντιμέτωποι με:
• Καθυστερημένες και μειωμένες προσλήψεις
αναπληρωτών, που στην καλύτερη περίπτωση θα βρεθούν στα σχολεία στον αγιασμό.
• Σχολικά κτήρια σε κακά χάλια, με ένα
πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου» που αφορά μόλις το 2,5% των σχολείων και περιορίζεται
σε καλλωπισμούς.
• Εκπαιδευτικούς με άδειες τσέπες, μισθούς
εξαθλίωσης και αδυναμία διαβίωσης μπροστά στα πανάκριβα ενοίκια και το υψηλό
κόστος ζωής.
• Διώξεις, καταστολή και φίμωση σε όσους
αγωνίζονται για μόρφωση και δικαιώματα, ενάντια στην αξιολόγηση και σε κάθε
αντιεκπαιδευτικό και αντεργατικό νόμο.
• Εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, κατηγοριοποίηση
σχολείων με πρότυπα, πειραματικά, Ωνάσεια, Διεθνές Απολυτήριο και πολυτυπία,
αντί για ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά.
Και φτάνουν να παρουσιάζουν ως «επιτυχία» ότι έφτασαν στην ώρα τους τα σχολικά βιβλία – λες και αυτό δεν είναι αυτονόητη υποχρέωση!
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΩΡΑΕΙ!
ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!
-- Αυξήσεις στους μισθούς – αξιοπρεπές εισόδημα
για να ζούμε από τη δουλειά μας.
-- Χρηματοδότηση για την παιδεία – όχι για τα πολεμικά σφαγεία.
-- Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. Καμία δίωξη για την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας
-- Αγώνας ενάντια στις διώξεις και την
καταστολή
Με πρώτο σταθμό την
κινητοποίηση στη ΔΕΘ στις 6/9, με τις γενικές
συνελεύσεις και τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου, παίρνουμε τον λόγο
και παλεύουμε για τα δικαιώματά μας.
ΤΩΡΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ!





