24/9/25

Ενημερωτικό του ΔΣ της ΟΛΜΕ για το θέμα της αξιολόγησης (24/9/25)


Ενημερωτικό του ΔΣ της ΟΛΜΕ για το θέμα της αξιολόγησης (24/9/25)

(πηγή: site ΟΛΜΕ, πατήστε εδώ)

Συνεχίζουμε αποφασιστικά τον αγώνα μας απέναντι στις πολιτικές που θέλουν να διαλύσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία και τους/τις εκπαιδευτικούς. Ενωμένοι/ες και συλλογικά, υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τα εργασιακά μας δικαιώματα και την αξιοπρέπειά μας.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ενημερώνει όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους ότι:

* Η απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ με ημερομηνία 15/7/2024 από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης είναι σε ισχύ, αφού δεν έχει προσβληθεί στα δικαστήρια μέχρι και σήμερα.

Με την 27/2004 απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου αναγνωρίσθηκε το τεκμήριο της νομιμότητας των απεργιακών κινητοποιήσεων, υπό την έννοια ότι μέχρι μια απεργιακή κινητοποίηση να κριθεί αμετακλήτως ως παράνομη από το αρμόδιο δικαστήριο θεωρείται νόμιμη, με συνέπεια, στο ενδιάμεσο αυτό χρονικό διάστημα (από την κήρυξη της απεργίας μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση) να μη μπορεί να επέλθει σε βάρος των απεργών οποιαδήποτε δυσμενής συνέπεια εξαιτίας της συμμετοχής του στην απεργία. 

* Η συμμετοχή στην απεργία-αποχή δεν είναι άρνηση δημοσιοϋπαλληλικού καθήκοντος, αλλά άσκηση του συνταγματικού δικαιώματος κάθε εργαζομένου/ης στην απεργία, όπως διευκρίνισε άλλωστε και σε πρόσφατη δημόσια δήλωσή της η υφυπουργός Εσωτερικών κα Χαραλαμπογιάννη.

* Σύμφωνα με το άρθ. 106 του ν.3528/2007 πειθαρχικό παράπτωμα αποτελεί κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος, που συντελείται με υπαίτια πράξη ή παράλειψη και μπορεί να καταλογιστεί στον υπάλληλο. Επομένως, για την τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος απαιτείται υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου. Δεν συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα πράξεις ή παραλείψεις, που αποτελούν ενάσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του υπαλλήλου. (ΣτΕ 2030/1976, 3607/1981, 786/1990, 2816/2000, 4185/2001 κα). Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 107 ν.3528/2007: «3. Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή κατά την έννοια της περίπτωσης ε` της παρ. 1 του παρόντος άρθρου η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης.»

* Ταυτόχρονα, η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για τη διαδικασία της ζωντανής παρατήρησης του μαθήματος από σχολικούς συμβούλους και διευθυντές/ντριες.

* Κάθε συναδέλφισσα/ος μπορεί να δηλώσει την απεργία-αποχή σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης.

* Η ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτη τη διαδικασία των πειθαρχικών διώξεων που έχει ξεκινήσει το Υπουργείο Παιδείας για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία – αποχή και καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει άμεσα όλες τις πειθαρχικές διώξεις και να προχωρήσει στη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.

* Το νέο πειθαρχικό θα ισχύσει από 1/1/2026 και δεν έχει αναδρομική ισχύ. Συνεπώς, όλες οι πειθαρχικές διώξεις που έχουν ασκηθεί ή θα ασκηθούν μέχρι και τις 31/12/2025 θα εκδικαστούν με το ισχύον πειθαρχικό δίκαιο, όπως ρητά ορίζεται και στο νέο πλαίσιο.

* Για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας η θέση της Ομοσπονδίας είναι τα ενιαία κείμενα.

Καλούμε όλους/ες τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να συνεχίσουμε αυτή τη μάχη που πετυχημένα δίνουμε εδώ και πέντε χρόνια απέναντι στην κατηγοριοποίηση, την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας. Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου να τρομοκρατήσει τον κλάδο θα πέσει στο κενό.

Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση!

Κρατάμε ενιαία στάση στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας!

Συμμετέχουμε μαζικά στη μεγάλη πανεργατική – πανδημοσιοϋπαλληλική
Απεργία την 1η Οκτώβρη!

Για το αρχείο σε pdf …  ΕΔΩ

18/9/25

ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ - 21/9/25, 18:30 - Διαδικτυακή εκδήλωση για το νέο πειθαρχικό με δικηγόρους και εκπροσώπους των σωματείων


📍 ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ - Διαδικτυακή συζήτηση - εκδήλωση - ενημέρωση των συναδέλφων αναφορικά με το νέο πειθαρχικό, το αυταρχικό πλαίσιο που επιχειρεί να επιβάλει στο δημόσιο τομέα αμφισβητώντας στοιχειώδη και συνταγματικά δικαιώματα

 📅 Κυριακή 21/9/2025, ώρα 18:30

Ομιλήτριες / Ομιλητές: 
✔ Εκπρόσωποι των σωματείων μας
✔ Οι δικηγόροι: Βαγιωνάκη Μερόπη, Καλογερία Μαρία, Παλαιολόγος Παλαιολόγος, Παπαδάκης Κώστας, Σκουνάκη Αρετή, Σμιλάκος Κοσμάς, Συμεωνίδης Θοδωρής

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα απαντηθούν ερωτήματα συναδέλφων σχετικά με το νέο πειθαρχικό.

🔗 Link εκδήλωσης:

Διοργάνωση:
✔ Σύλλογοι ΠΕ: Α’ Αθηνών, Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Αθηνά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Αριστοτέλης, Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Β’ Θεσ/κης, Ηρώ Κωνσταντοπούλου, Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Ζ’ Θεσ/κης, Κ. Σωτηρίου, Καλλιθέας-Μοσχάτου, Κεφαλονιάς-Ιθάκης, Λαγκαδά, Μεσσηνίας, Νέας Σμύρνης, Πειραιά «η Πρόοδος», Περικλής, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, Χανίων
✔ ΕΛΜΕ: Α΄ Δυτικής Αττικής (Ελευσίνας), Α΄ Δυτικής Αττικής (Περιστερίου), Α’ Κυκλάδων, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Έβρου, Γ΄ Θεσ/κης, Ε’ Αθήνας, Ε’ Θεσ/κης, Εύβοιας, Ικαρίας-Φούρνων, Καλλιθέας-Ν.Σμύρνης-Μοσχάτου, Καστοριάς, Χανίων

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΤΗΝ Ε ΕΛΜΕ-Θ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Δ΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 
ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ Ε ΕΛΜΕ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΤΗΝ Ε ΕΛΜΕ-Θ 
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ!

Η ΓΣ της Δ' ΕΛΜΕ-Θ καταγγέλλει την πρωτοφανή αυταρχική επίθεση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, η οποία προχώρησε σε πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών και μελών του ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, επειδή στα σχολεία τους δεν πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις PISA και επιχειρεί με πειθαρχικά, ΕΔΕ και διώξεις συναδέλφων να αντιμετωπίσει τη συνδικαλιστική δράση και τους αγώνες των σωματείων μας.

ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΣΕ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΜΟΙΡΑΣΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ!

ΕΔΕ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ Ε ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Η ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης σε εντεταλμένη υπηρεσία προχωράει σε πρωτοφανείς διώξεις μελών του ΔΣ και της ΕΛΜΕ γιατί στα σχολεία τους δεν πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις PISA. Ξεπερνώντας κάθε όριο αυταρχικής πυγμής τιμώρησε συνάδελφο που υπηρετεί στο Γυμνάσιο Αρέθουσας γιατί μοίρασε επιστολή της ΕΛΜΕ στους μαθητές να τη δώσουν στους γονείς τους! καιξεκίνησε πειθαρχική διαδικασία στη γραμματέα της ΕΛΜΕ Σοφία Στεφανίδου και σε συνάδελφο που υπηρετούν στο 6ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης γιατί στο σχολείο τους με αποφάσεις των μαθητών δεν πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις, διαδικασίες προανακριτικές έγιναν και στο 2ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, όπου προσήλθαν ελάχιστοι μαθητές στις εξετάσεις

Το Μάιο, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να επιβάλει «πιλοτικά» τις εξετάσεις PISA,καθώς με τον αγώνα των σωματείων μας έχουμε ανακόψει τα σχέδιά τους για γενίκευση της εφαρμογής τους στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου, αναγκάζοντας τη κυβέρνηση κάθε χρόνο να προγραμματίζει τις εξετάσεις PISA ως πιλοτικές. Η Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, όπως και άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, βάσει αποφάσεων ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ, προχώρησε σε ενημερώσεις, ανακοινώσεις και στάσεις εργασίας.

Και φέτος εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, απορρίπτοντας την πολιτική της κατηγοριοποίησης σχολείων και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, της κατάργησης μορφωτικών δικαιωμάτων, των διακρίσεων και των ταξικών φραγμών, αντιστάθηκαν με αποτέλεσμα η συμμετοχή να είναι ελάχιστη ή μηδενική σε πολλά σχολεία – μεταξύ αυτών και σε σχολεία ευθύνης της Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ. Σε σχολεία όπου οι μαθητές αρνήθηκαν να συμμετάσχουν ή δεν προσήλθαν, οι εξετάσεις είτε δεν έγιναν είτε μεταφέρθηκαν αλλού.

Ο ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, την ημέρα των εξετάσεων, όχι τυχαία, εμφανίστηκε στο 6ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης για να εκτοξεύσει απειλές ότι οι εξετάσεις PISA είναι νόμος και θα εφαρμοστεί. Δημιούργησε κλίμα τρομοκρατίας στοχοποιώντας συγχρόνως τον πρόεδρο της Ε ΕΛΜΕ που επισκέφθηκε το σχολείο για συνδικαλιστική ενημέρωση, όπως όφειλε, και την γραμματέα της ΕΛΜΕ, η οποία βρισκόταν στο σχολείο που υπηρετεί. Στη συνέχεια και με ανυπόστατες κατηγορίες και μεθοδευμένη στοχοποίηση ξεκίνησε τις πρωτοφανείς πειθαρχικές διαδικασίες!

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟ! 
ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Οι ΕΔΕ κατά της γραμματέα της ΕΛΜΕ Σοφίας Στεφανίδου και του συναδέλφου του 6ου Γυμνασίου, καθώς και η παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο του συναδέλφου από το Γυμνάσιο Αρέθουσας, δεν εντάσσονται μόνο στο κλίμα της έντασης του αυταρχισμού και της τρομοκρατίας της κυβέρνησης (εκατοντάδες πειθαρχικά, απειλές και διώξεις, νέο πειθαρχικό) για να επιβάλλει σιγή νεκροταφείου και να σταματήσει τους αγώνες,αλλά και σε μια νέα επιχείρηση αυταρχισμού της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσ/νίκης.

Διοίκηση και παραδιοίκηση της κυβερνητικής παράταξης από κοινού επιτίθενται με διώξεις στην Ε΄ΕΛΜΕ-Θ και στα μέλη της, επιχειρώντας να ανακόψουν τη δράση της και τη μαχητική της αντίσταση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου και τις αποφάσεις και επιλογές διοίκησης και παραδιοίκησηςγια την προώθησης της και τη στήριξη των ημετέρων.

Η επιχείρηση τρομοκράτησης όσων δε συμφωνούν 
με την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, δεν θα περάσει!

Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις και οι ΕΔΕ κατά της γραμματέα της ΕΛΜΕ και του μέλους της ΕΛΜΕ και να παρθούν πίσω τα πειθαρχικά
✔ Ανάκληση της απαράδεκτης και άδικης παραπομπής στο πειθαρχικό συμβούλιο του συναδέλφου του Γυμνασίου Αρέθουσας
✔ Ο ΔΔΕ να πάρει πίσω την απαράδεκτη ποινή που επέβαλλε στον πρόεδρο της Ε ΕΛΜΕ-Θ
✔ Να σταματήσει η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, οι διώξεις και τα πειθαρχικά
✔ Να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί το νέο πειθαρχικό τερατούργημα
✔ 
Κάτω τα χέρια από τους αγωνιζόμενους/ες, τα σωματεία και την Ε ΕΛΜΕ-Θ

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, όλες/όλους τις/τους συναδέλφους στη συγκέντρωση 
την Τετάρτη 24/9 στις 2μμ στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης 
για να σταματήσουμε τις διώξεις και την αυταρχική πολιτική τους.

Καλούμε τα ΔΣ της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, την ΑΔΕΔΥ και την ΕΔΟΘ 
να καταγγείλουν τις νέες διώξεις σε βάρος του σωματείου και των μελών της Ε' ΕΛΜΕ 
και να εκφράσουν τη στήριξη και την αλληλεγγύη τους.

Κανένας μόνος του, είμαστε πολλοί, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας!

ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ 
ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ

Η ΓΣ της Δ ΕΛΜΕ

8/9/25

Όλες/οι στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ - Τρίτη 9/9/25: ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης, Τετάρτη 10/9: ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης

Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση - Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δ’ ΕΛΜΕΘ

Οι μόνιμοι διορισμοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών 
στην Α' φάση δεν κάλυψαν τα κενά

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία

Διοικήσεις και «ΠΥΣΔΕ» διαχειρίζονται 
την πολιτική περικοπών και λιτότητας της κυβέρνησης

Όλες/οι στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ
Τρίτη 9/9: ΔΔΕ Δ. Θεσ/νίκης, Τετάρτη 10/9: ΔΔΕ Α. Θεσ/νίκης

Τα αριθμητικά στοιχεία των προσλήψεων αναπληρωτών στην Α φάση και των μόνιμων διορισμών διαψεύδουν την πλειοδοσία  δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους για ομαλή έναρξη της χρονιάς. Ο αριθμός συνολικά των προσλήψεων των αναπληρωτών στις δύο Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλονίκης, καθώς και οι συνολικές προσλήψεις, όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και στην απαίτηση των εκπαιδευτικών σωματείων για λιγότερους μαθητές στην τάξη και χωρίς τον «κόφτη» που περιορίζει τα  τμήματα, αλλά οι προσλήψεις υπολείπονται κατά χιλιάδες από το σύνολο των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν πέρσι πανελλαδικά και κατά εκατοντάδες όσων έγιναν στη Θεσσαλονίκη στην Β/θμια. Την ίδια στιγμή οι Διοικήσεις εκπαίδευσης και τα δύο «ΠΥΣΔΕ» προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και των αναπληρωτών.

·         Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα κενά στη γενική παιδεία είναι 309. Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη γενική παιδεία ήταν 353, ενώ τώρα στην Α φάση προσλήφθηκαν 154 αναπληρωτές. Φέτος έγιναν 6 μόνιμοι διορισμοί και 116 συνταξιοδοτήσεις  (353 πέρσι οι αναπληρωτές  + 116 συνταξιοδοτήσεις φέτος – 154 προσλήψεις – 6 νεοδιόριστοι = 309 σύνολο κενών).

·         Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα κενά στην ειδική αγωγή είναι 217. Πέρσι στην ειδική αγωγή προσλήφθηκαν 215 αναπληρωτές, ενώ τώρα στην Α φάση προσλήφθηκαν 154 αναπληρωτές. Φέτος έγιναν στην ειδική αγωγή 65 μόνιμοι διορισμοί και προσδιορίστηκαν 131 νέα κενά για τα νέα τμήματα ένταξης που θα λειτουργήσουν σε 62 νέα σχολεία (215 πέρσι οι αναπληρωτές + 131 κενά από νέα Τ.Ε. – 64 οι νέες προσλήψεις αναπληρωτών φέτος – 65 μόνιμοι διορισμοί  = 217 τα εναπομείναντα κενά).

·         Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα κενά στη γενική παιδεία είναι 243. Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη γενική παιδεία ήταν 101, προσλήφθηκαν στην Α φάση 57 αναπληρωτές, δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός και έγιναν 199 συνταξιοδοτήσεις. (101 πέρσι οι αναπληρωτές  + 199 συνταξιοδοτήσεις φέτος – 57 προσλήψεις =243 σύνολο κενών).

·         Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης τα εναπομείναντα κενά στην ειδική αγωγή είναι 93. Πέρσι στην ειδική αγωγή προσλήφθηκαν 97 αναπληρωτές, ενώ τώρα στην Α φάση προσλήφθηκαν 78 αναπληρωτές. Φέτος έγιναν στην ειδική αγωγή 8 μόνιμοι διορισμοί και προσδιορίστηκαν 82 νέα κενά για τα νέα τμήματα ένταξης που θα λειτουργήσουν σε 43 νέα σχολεία (97 πέρσι οι αναπληρωτές + 82 κενά από νέα Τ.Ε. – 78 οι νέες προσλήψεις αναπληρωτών φέτος – 8 μόνιμοι διορισμοί  = 93 τα εναπομείναντα κενά).

·         Στις δύο ΔΔΕ στη Θεσσαλονίκη συνολικά τα κενά στη γενική παιδεία είναι 552 (309 ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης + 243 ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης = 552) και στην ειδική αγωγή είναι (217 ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης + 93 = 310 ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης).

·         Το σύνολο των κενών στη Θεσσαλονίκη στη β/θμια εκπαίδευση είναι 862 (552 Γενική παιδεία + 310 ειδική αγωγή = 862). Τα κενά είναι περισσότερα γιατί δε συμπεριλαμβάνονται τα κενά σε άλλες δομές (ενισχυτική, ΜΝΑΕ, Τ.Υ., ΔΥΕΠ, κ.ά.). 

·         Πανελλαδικά οι προσλήψεις πέρσι στην Α/βαθμια και στην Β/θμια εκπαίδευση ξεπέρασαν τις 52.500 και χωρίς να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά σε όλα τα σχολεία και σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης, ενώ οι προσλήψεις φέτος είναι 37.496 (28.733 στη Α Φάση, και 8.763 στη Β φάση). ακόμη και αν προσθέσουμε τους 10.000 διορισμούς που έγιναν φέτος, συνεχίζουν να υπάρχουν περισσότερα από 9.000 κενά γιατί φέτος έγιναν και 4.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών!

·         Πανελλαδικά στη γενική παιδεία οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Α΄ φάση στη Β/θμια είναι μόνο 2.504 όταν πέρσι το σύνολο των προσλήψεων ήταν 8.404, ενώ φέτος διορίστηκαν 1.690 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Τα εναπομείναντα κενά στη γενική παιδεία είναι 4.210 (8.404 σύνολο προσλήψεων αναπληρωτών πέρσι – 2.504 αναπληρωτές Α΄ φάση – 1.690 διορισμοί μονίμων = 4.210). 

·         Πανελλαδικά στην ειδική αγωγή οι προσλήψεις αναπληρωτών φέτος στην Α΄ φάση στη Β/θμια είναι 3.044, πέρσι το σύνολο των προσλήψεων ήταν 4.670, ενώ διορίστηκαν και 1.203 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Τα κενά από τα νέα 892 Τμήματα Ένταξης αυξήθηκαν στη Β/θμια κατά 1.887.  Τα εναπομείναντα κενά στην ειδική αγωγή είναι 2.310 (4.670 σύνολο προσλήψεων αναπληρωτών πέρσι + 1.887 κενά από νέα Τ.Ε. – 3.044 αναπληρωτές Α΄ φάση – 1.203 διορισμοί μονίμων = 2.310).

·         Δυσμενής είναι η κατάσταση πανελλαδικά στη Β/θμια εκπαίδευση. Το σύνολο των κενών στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή είναι 8.870 γιατί συμπεριλαμβάνονται και τα κενά από τις 2.350 συνταξιοδοτήσεις καθηγητών που έγιναν φέτος (4.210 γενική παιδεία + 2.310 ειδική αγωγή + 2.350 συνταξιοδοτήσεις = 8.870).

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση με τις προσλήψεις των αναπληρωτών κατά δόσεις, τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, τις δεκάδες χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας κάθε χρόνο, που υποβαθμίζει  περαιτέρω την  εκπαιδευτική διαδικασία, απαξιώνει την εργασία των εκπαιδευτικών και χτυπά τα  μορφωτικά  δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των περικοπών στην εκπαίδευση, για να πιάσει η κυβέρνηση τους στόχους των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που έχει ορίσει η Ε.Ε. στα πλαίσια της οικονομίας πολέμου και της σκληρής δημοσιονομικής πολιτικής και ακολουθεί κατά γράμμα η κυβέρνηση της Ν.Δ.. Συμπλέει με τα ιμπεριαλιστικά σχέδια ενίσχυσης του κράτους δολοφόνου του Ισραήλ στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού και σε άλλες πολεμικές επιλογές τους και ακολουθεί σκληρή πολιτική λιτότητας απέναντι στους εργαζόμενους.

Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες και οι παρατυπίες
στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών

Επιβαρυμένο είναι το τοπίο με τις τοποθετήσεις από τις ΔΔΕ Θεσσαλονίκης και στα δύο ΠΥΣΔΕ: Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη γίνονται τοποθετήσεις χωρίς να τηρούνται στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας, όλες οι κατηγορίες των τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι) έγιναν μέσα στο καλοκαίρι, ενώ τώρα θα αρχίσουν οι συνεχείς μετακινήσεις τους. Δεν αποδέχθηκαν τις προτάσεις ΕΛΜΕ σχετικά με τις τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή μετά τα νέα κενά που δημιουργήθηκαν με τα νέα Τμήματα Ένταξης που ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας δημιουργώντας τεράστιες αδικίες και άνισους όρους σε βάρος συναδέλφων.  Οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου γίνονται στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση κενών, τα οποία οι συνάδελφοι τα αναζητούν μόνοι τους. Μεγαλείο αυθαιρεσιών! Στην Δυτική Θεσσαλονίκη η διοίκηση προχώρησε σε προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αίτηση των συναδέλφων.

Ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τις διαθέσεις χωρίς να τηρούν κριτήρια διαφάνειας, όπως να δημοσιοποιηθούν όσα κενά είναι κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα σχολεία όπου υπάρχουν πλεονάσματα ωραρίου και οι τοποθετήσεις δεν γίνονται με αιτήσεις συναδέλφων και βάσει μορίων. Νέα ήθη και νέες πρακτικές από τις Διοικήσεις και από τα κομματικά ελεγχόμενα από τη ΔΑΚΕ ΠΥΣΔΕ, όλοι σε εντεταλμένη υπηρεσία νομιμοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και άμεση παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Αρκεί επικοινωνιακά να πειστεί η κοινωνία ότι όλα βαίνουν καλώς που η κυβέρνηση επιδιώκει να επιβάλλει.

Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται χωρίς στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας

Για μια ακόμη χρονιά από το Υπουργείο, τις Διευθύνσεις και τα «ΠΥΣΔΕ», όχι μόνο παραβιάζουν τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών με τις πολλές φάσεις και τοποθετήσεις με άνισους όρους, αλλά γίνονται και με  διαβλητό τρόπο ηλεκτρονικά μέσω ΟΠΣΥΔ και τα κενά ανακοινώνονται στον κάθε έναν ξεχωριστά και μόνο όσες είναι οι προσλήψεις και αντιστοιχούν στα πιο απομακρυσμένα σχολεία. Στην ειδική αγωγή μειώνουν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί, στέλνουν πολλούς συναδέλφους σε πολλά σχολεία με συμψηφισμό των κενών, αντί καλύτερης διαχείρισής τους, και ετοιμάζονται να εφαρμόσουν τις νέες οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ για την παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης με υποβάθμιση της ειδικής αγωγής και σε βάρος μαθητών εκπαιδευτικών.  

Οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου

·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια για να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς! Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, έστω και με μία σύμβαση εργασίας. Καμία σκέψη για διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

·         Να καλυφθούν σε όλες τις δομές (σχολεία, πρόσφυγες, ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε., κ.ά.) όλα τα κενά τώρα με νέα φάση προσλήψεων των αναπληρωτών.

·         Στους αναπληρωτές να δίνονται όλα τα κενά με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.

·         Να σταματήσουν οι αδιαφανείς τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως υλοποιούνται με κουτσουρεμένα τα κενά από ΔΔΕ και μέσω ΟΠΣΥΔ.

·         Να ισχύσει και στις τοποθετήσεις των  αναπληρωτών, όπως στους μονίμους και το δικαίωμα των ενστάσεων και βελτίωσης.  Μια τέτοια διαδικασία να συμπεριληφθεί στο χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων.

·         Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.

·         Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.

·         Ελεύθερη επιλογή στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.

·         Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

·         Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στο τμήμα.

·         Δωρεάν στέγη – καταλύματα από Δήμους, Περιφέρειες με την ευθύνη του κεντρικού κράτους. Δωρεάν μετακινήσεις και σίτιση για εκπαιδευτικούς εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας.

·         Να λειτουργήσουν σε όλα τα σχολεία τα Τ.Ε. με όλα τα μέτρα στήριξης (αίθουσες, έγκριση ολιγομελή κ.ά.) 

·         Ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή στην παράλληλη στήριξη και για όλες τις ώρες που δικαιούται σε κάθε μάθημα.

Οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου με συντονισμό και να οργανώσουν πολύμορφες κινητοποιήσεις (ενημερώσεις, συναντήσεις, δημιουργία επιτροπών, παραστάσεις, διαμαρτυρίες, κ.ά.). Να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες των Διοικήσεων και των «ΠΥΣΔΕ». Η ΟΛΜΕ να οργανώσει ημέρα κινητοποιήσεων σε όλες τις Διευθύνσεις για τα κενά, τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου.

Καλούμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν στις παραστάσεις διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ
στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης την Τρίτη 9/9 στις 13:30 
και στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 10/9 στις 13:30.

4/9/25

Όλοι/ Όλες στη συγκέντρωση της ΔΕΘ - Σάββατο 6 του Σεπτέμβρη 2025 στην Καμάρα, ώρα 6μμ


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δ' ΕΛΜΕ-Θ

ΔΕΘ 2025 : ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ,

ΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ, ΤΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ, ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ!

ΝΑ ΠΕΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΟΡΓΗ!

57 νεκροί στα Τέμπη, 116 νεκροί (από 1/1/-1/7/25) στους χώρους δουλειάς, εκατοντάδες στις διαλυμένες δημόσιες δομές υγείας, χιλιάδες βασανισμένοι από την ανεργία, τη φτώχεια είναι ο συγκλονιστικός απολογισμός της πολιτικής που στηρίζει τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους πολεμοκάπηλους της ρατσιστικής πολιτικής των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και του δολοφονικού κράτους του Ισραήλ. Την ώρα που καθημερινά αποκαλύπτεται ο βόθρος των σκανδάλων (βλ. ΟΠΕΚΕΠΕ, ΤΑΑ κ.α)  που μοιράζει δισεκατομμύρια, κλεμμένα από το μόχθο των εργαζομένων και συνταξιούχων, για να ενισχύει το κεφάλαιο και την εξαγορά ψηφοφόρων, η κυβέρνηση της ΝΔ και ο ΠΘ θα έρθει στη ΔΕΘ για να μοιράσει “καθρεφτάκια στους ιθαγενείς”. Η  συγκέντρωση στη φετινή ΔΕΘ  πρέπει να είναι η αρχή για διαρκή αγώνα ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής και της κυβέρνησης!

Δεν θα ανεχτούμε άλλο να ιδιωτικοποιείται το δημόσιο σχολείο, η υγεία, τα Μ.Μ.Μ, οι δημόσιες υπηρεσίες και αγαθά, ο φυσικός πλούτος. Δεν θα υποταχθούμε στο φόβο και την τρομοκρατία από διευθυντές και στελέχη της κομματικής λίστας, διώξεις ενάντια στους αγώνες, στο φρόνημα, την αλληλεγγύη. Στην Ελλάδα του 2025 διώκεται η εκπαιδευτικός Έφη Λάζου γιατί στο θεατρικό της έργο μιλάει για τα παιδιά της Παλαιστίνης και τιμωρείται η υπάλληλος που έδωσε στοιχεία για τη ληστεία του ΟΠΕΚΕΠΕ. Δεν θα επιτρέψουμε τη λεηλασία του μόχθου και της ζωής μας, να συνεχίσουν το έργο τους οι  κλέφτες του ΟΠΕΚΕΠΕ που οργάνωσαν τη διάλυση της φτωχομεσαίας αγροτιάς-κτηνοτροφίας. Αυτοί που μαζί με τις πολυεθνικές έχουν κάνει τη διατροφή πανάκριβη και χαμηλής ποιότητας για χάρη του κέρδους. Αυτοί που απολαμβάνουν “ασυλίας” για το έγκλημα των Τεμπών, που έκαναν πλάτες στην Hellenic Train και οργάνωσαν τη συγκάλυψη.

Κι ενώ η ανθρωπότητα συγκλονίζεται καθημερινά από τα εγκλήματα του Ισραήλ σε βάρος της Γάζας και του παλαιστινιακού λαούη κυβέρνηση Μητσοτάκη, στοιχισμένη πλήρως με ΝΑΤΟ, ΗΠΑ και ΕΕ στηρίζει με κάθε τρόπο αυτή την πολιτική, για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πολυεθνικών ενέργειας και του κεφαλαίου στις ΑΟΖ της Μεσογείου, για να κάνουν “χρυσές μπίζνες” οι εφοπλιστές και κάθε είδους επενδυτές. Η Ε.Ε., μέσω της στρατηγικής REARM EUROPE των 800 δις, με ρήτρα περικοπής των κοινωνικών δαπανών κατά 50%, θα βυθίσει τους λαούς σε ακόμη μεγαλύτερη δυστυχία και απόγνωση. Η ακραία ρατσιστική πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε.  που υιοθετείται από την ακροδεξιά, ενάντια στους πρόσφυγες που έρχονται κυνηγημένοι από τους πολέμους και τις δικτα­τορίες εξυπηρετεί ακριβώς τα παραπάνω συμφέροντα, γιατί σπέρνει το διχασμό ανάμεσα στους λαούς κι αφήνει στο απυρόβλητο τους ισχυρούς.

  Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση της ΝΔ ψηφίζει συνεχώς νέα μέτρα που στηρίζουν τις τράπεζες, τα fund και τους μεγαλοεπιχειρηματίες και ταυτόχρονα προσπαθούν να φιμώσουν κάθε φωνή αντίστασης και να επιβάλουν καθεστώς ολοκληρωτισμού. Έτσι:

  • μετά την καθιέρωση της 6ήμερης εργάσιμης βδομάδας, ψήφισε το 13ωρο εργασιακό ωράριο 
  • διαθέτει υποδομές του ΕΣΥ σε ιδιώτες γιατρούς, αντί να προσλάβει προσωπικό
  • ξεπουλά τη δημόσια περιουσία, μέσω του στεγαστικού προγράμματος αξιοποίησης κτιρίων του δημοσίου με ανάθεση σε εταιρείες RealEstate
  • ιδιωτικοποιεί βήμα-βήμα υπηρεσίες των δήμων και ετοιμάζει την πλήρη ιδιωτικοποίηση του νερού

παραδίνει βουνά και δάση σε εταιρείες ΑΠΕ

  • προαναγγέλλει την αύξηση ορίων συνταξιοδότησης (όροι του 2ου μνημονίου)
  • ψήφισε το νέο πειθαρχικό “δίκαιο” των Δ.Υ. που απειλεί με δυνητική αργία και απόλυση κάθε εργαζόμενο στο δημόσιο που καταγγέλλει προβλήματα, που εκφράζει άλλη άποψη, που αντιστέκεται, αλλά ακόμα και όσους εμπλέκονται σε αστικές διαφορές εκτός υπηρεσίας, με προφανή στόχο την άρση της μονιμότητας και τις απολύσεις. Ο αυταρχισμός δεν είναι «εκσυγχρονισμός», είναι εργαλείο για να μην αντιδρά κανείς.

Στην εκπαίδευση:

  • Με εργαλείο την υποχρηματοδότηση και απαξίωση του δημόσιου σχολείου την ιδιωτικοποιεί /επιχειρηματικοποιεί  παραπέρα  χορηγίες, Ωνάσεια, ΙΒ, συγχωνεύσεις - καταργήσεις δημόσιων IEK, κολέγια, ιδιωτικά πανεπιστήμια, μεταπτυχιακά με δίδακτρα κλπ).
  • Πετά από το δημόσιο σχολείο και την προοπτική πανεπιστημιακών σπουδών εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά των εργατικών οικογενειών (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, ΙΒ, Ωνάσεια, Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και ΕΠΑΛ σε άμεση σύνδεση με επιχειρήσεις, μαθητεία με ταυτόχρονη μείωση εισακτέων από τα ΕΠΑΛ, διαγραφές  φοιτητών.
  • Πρωτοφανής αυταρχισμός με τις χιλιάδες διώξεις που δεν αφορούν μόνο στην αξιολόγηση, αλλά για συνδικαλιστική δράση, έκφραση γνώμης, με βιομηχανία ΕΔΕ σε όλη την εκπαίδευση, ωμή παρέμβαση του κράτους στη λειτουργία των εκπαιδευτικών σωματείων .
  • Φτωχοποιεί ραγδαία  τους εκπαιδευτικούς με πενιχρές αυξήσεις και δια στόματος Πιερρακάκη, να δηλώνει πως και να υπήρχαν χρήματα δεν θα τα έδινε για τον 13ο-14ο μισθό.
Το μέλλον ανήκει στον κόσμο της δουλειάς!
Ο αγώνας στα χέρια των εργαζομένων

Τώρα, χρειάζεται συντονισμός και ενοποίηση των αγώνων και δυνάμεων του εργατικού κινήματος ώστε οι απαιτούμενες απεργιακές μάχες να εντάσσονται σε ένα μαχητικό σχέδιο αντεπίθεσης των εργατικών-λαϊκών συμφερόντων. Οι εργαζόμενοι έχουμε μόνο μία δυνατότητα για να βελτιώσουμε πραγματικά τη ζωή μας: Να διεκδικήσουμε από τον πλούτο που εμείς παράγουμε. Να πάρουμε από τα κέρδη των εργοδοτών που απογειώνονται μέρα με τη μέρα, την ώρα που εμείς πνιγόμαστε από την ακρίβεια.

Κατώτατος μισθός 1.200 € καθαρά. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης.
✔ Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με ριζικές αυξήσεις στους μισθούς και αντίστοιχες για τις συντάξεις, που να καλύπτουν όλες τις μνημονιακές περικοπές, την ακρίβεια και την αύξηση των φόρων. Για να ζούμε αξιοπρεπώς από μία και μόνο δουλειά.
✔ 6ωρο-5μερο-30ωρο, λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους. Όχι στο νόμο Κεραμέως για 13ωρο!  Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να έχουμε παιδεία, υγεία, δημοτικές υπηρεσίες για τον λαό.  Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
✔ Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου και των αντιασφαλιστικών νόμων. Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας.
✔ Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Πλαφόν στις τιμές, διατίμηση στα νοίκια. Όχι στα χρηματιστήρια ενέργειας και τροφίμων. Δημόσιο πρόγραμμα λαϊκής κατοικίας. Κατάργηση πλειστηριασμών και κατασχέσεων σε βάρος λαϊκών στρωμάτων.
✔ Επίδομα ανεργίας χωρίς προϋποθέσεις - Όχι στην προπληρωμένη κάρτα της ΔΥΠΑ
✔ Δημόσια δωρεάν Υγεία, Συγκοινωνίες, Υποδομές. Να περάσουν στο δημόσιο χωρίς αποζημίωση ΔΕΗ, ΟΣΕ, ΜΜΜ, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι υποδομές (αεροδρόμια και λιμάνια). Να πληρώσουν οι πραγματικοί ένοχοι για το έγκλημα στα Τέμπη.
✔ Να καταργηθεί ο νόμος για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων! Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Όχι στην επιχειρηματική εκπαίδευση και το νόμο για τα ΕΠΑΛ που θέλει αναλώσιμο υλικό τους μαθητές. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων για αξιολόγηση, εξεταστικούς φραγμούς, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
✔ Κατάργηση των απεργοκτόνων νόμων Χατζηδάκη, Γεωργιάδη.
✔ Ανατροπή του πλαισίου της μεταμνημονιακής επιτροπείας της ΕΕ και του χρέους. Ρήξη και αποδέσμευση από την ΕΕ του κεφαλαίου, του ρατσισμού, του φασισμού και του πολέμου.
✔ Απεμπλοκή της χώρας από τους πολέμους σε Ουκρανία, Παλαιστίνη, Μ. Ανατολή. Κλείσιμο των βάσεων. Έξοδος από το ΝΑΤΟ. Λεφτά για τις ανάγκες μας και όχι για τα εξοπλιστικά προγράμματα.


Όλοι/ Όλες στη συγκέντρωση της ΔΕΘ

 Σάββατο 6 του Σεπτέμβρη 2025 στην Καμάρα, 6μμ

3/9/25

Ανακοίνωση Δ' ΕΛΜΕΘ 3/9/25: Ενημέρωση για την απεργία - αποχή (ΑΑ) που είναι σε ισχύ (βλ. 2 τελευταίες παραγράφους και συνημμένα αρχεία - δηλώσεις ΑΑ)

Δ΄ ΕΛΜΕΘ
Πρ.Κορομηλά 51
e-mail : delme.thess@gmail.com

ΑΠ Εξ 92 - 03/09/2025

Όχι άλλη κοροϊδία – Οι ανάγκες μας μπροστά!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το ΔΣ της Δ ΕΛΜΕ εύχεται σε όλους καλή σχολική χρονιά. Και για να γίνει πραγματικότητα η ευχή αυτή σας καλούμε σε συσπείρωση στο σωματείο, ώστε όλοι μαζί να αγωνιστούμε για καλύτερες συνθήκες στη ζωή και στην εργασίας μας, για το περιεχόμενο του σχολείου και τη μόρφωση των μαθητών μας. Το σωματείο είναι η φωνή των εκπαιδευτικών για όλα τα προβλήματα. Μέσα από τα σωματεία οι προηγούμενες γενιές εκπαιδευτικών αγωνίστηκαν, διεκδίκησαν και κατοχύρωσαν τα δικαιώματα που έχουμε εμείς σήμερα. Και από εμάς θα εξαρτηθεί αν θα υλοποιηθούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που θα ισοπεδώσουν ό,τι έχει απομείνει! 

Ήδη η «πολυδιαφημισμένη» προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς από την κυβέρνηση της ΝΔ αποδεικνύεται φούσκα. Πριν καν ανοίξουμε την πόρτα της νέας σχολικής χρονιάς ερχόμαστε αντιμέτωποι με:

 • Καθυστερημένες και μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών, που στην καλύτερη περίπτωση θα βρεθούν στα σχολεία στον αγιασμό.

 • Σχολικά κτήρια σε κακά χάλια, με ένα πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου» που αφορά μόλις το 2,5% των σχολείων και περιορίζεται σε καλλωπισμούς.

 • Εκπαιδευτικούς με άδειες τσέπες, μισθούς εξαθλίωσης και αδυναμία διαβίωσης μπροστά στα πανάκριβα ενοίκια και το υψηλό κόστος ζωής.

 • Διώξεις, καταστολή και φίμωση σε όσους αγωνίζονται για μόρφωση και δικαιώματα, ενάντια στην αξιολόγηση και σε κάθε αντιεκπαιδευτικό και αντεργατικό νόμο.

 • Εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, κατηγοριοποίηση σχολείων με πρότυπα, πειραματικά, Ωνάσεια, Διεθνές Απολυτήριο και πολυτυπία, αντί για ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά.

Και φτάνουν να παρουσιάζουν ως «επιτυχία» ότι έφτασαν στην ώρα τους τα σχολικά βιβλία – λες και αυτό δεν είναι αυτονόητη υποχρέωση!

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΩΡΑΕΙ!

ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!

-- Αυξήσεις στους μισθούς – αξιοπρεπές εισόδημα για να ζούμε από τη δουλειά μας.

-- Χρηματοδότηση για την παιδεία – όχι για τα πολεμικά σφαγεία.

-- Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. Καμία δίωξη για την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας

-- Αγώνας ενάντια στις διώξεις και την καταστολή

Με πρώτο σταθμό την κινητοποίηση στη ΔΕΘ στις 6/9, με τις γενικές συνελεύσεις και τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου, παίρνουμε τον λόγο και παλεύουμε για τα δικαιώματά μας.

ΤΩΡΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!

Υπενθυμίζουμε ότι είναι σε ισχύ η απεργία αποχή της ΑΔΕΔΥ (μετά από σχετικό αίτημα των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) και της Δ ΕΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση, καθώς και η απεργία αποχή της ΕΛΜΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και από μέντορες- συντονιστές. Τις επισυνάπτουμε. Οι συνάδελφοι που δεν άλλαξαν σχολική μονάδα δεν χρειάζεται να υποβάλλουν νέα δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Οι συνάδελφοι που αλλάζουν φέτος σχολική μονάδα πρέπει να υποβάλλουν τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση στη νέα τους σχολική μονάδα.

Σας καλούμε να επικοινωνήσετε με το ΔΣ της Δ ΕΛΜΕ για κάθε πρόβλημα μικρό ή μεγάλο, απορία ή παρατυπία διαπιστώσετε στο σχολείο σας, προκειμένου να οργανώσουμε από κοινού τον αγώνα.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ! 

Για το ΔΣ
Η πρόεδρος - Χρύσα Κοφίνα
Ο γραμματέας - Αντώνης Τσούκας

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ:

-- την ατομική αξιολόγηση ΑΔΕΔΥ και Δ' ΕΛΜΕΘ (πατήστε εδώ και εδώ)

-- την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (πατήστε εδώ)

-- μέντορες-συντονιστές (πατήστε εδώ)