6/5/25

12/5/25 - 18:30, ΕΚΘ - Εκδήλωση-Συζήτηση: Αξιολόγηση - Διώξεις - Πειθαρχικά - Απολύσεις

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 
Δ' ΕΛΜΕ-Θ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ  ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΔΙΩΞΕΙΣ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Δευτέρα 12/5, 18:30 - Εργατικό Κέντρο Θεσ/νίκης (Αριστοτέλους 32), 

     Ομιλητές / Ομιλήτριες:

  • Χρύσα Χοτζόγλου, εκπαιδευτικός σε αργία
  • Περικλής Παυλίδης, καθηγητής και πρόεδρος του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ
  • Κατερίνα Ιωαννίδου, διωκόμενη νεοδιόριστη
  • Ηλίας Σμήλιος, γραμματέας Ζ΄ ΣΕΠΕ  
  • Εκπρόσωποι των σωματείων μας

Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ / Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ  / Β΄ ΣΕΠΕ / ΣΕΠΕ ΛΑΓΚΑΔΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΔΙΩΞΕΩΝ, ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΩΝ, ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ
 

Δυναμώνουμε τον αγώνα κατά της αξιολόγησης και των διώξεων εκπαιδευτικών!

Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν

Τα εκπαιδευτικά σωματεία και η Επιτροπή Αγώνα μπροστά στο πογκρόμ διώξεων, πειθαρχικών και στην πρωτοφανή δυνητική αργία που έθεσαν τη συναδέλφισσα Χρύσα Χοτζόγλου, για να προχωρήσουν την αξιολόγηση, καθώς και στο νέο μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση, αλλά και τις πρωτοφανείς, ολοκληρωτικού τύπου, δηλώσεις του Μητσοτάκη κατά των εκπαιδευτικών, διοργανώνουν εκδήλωση για τις διώξεις και την απογείωση του κυβερνητικού αυταρχισμού, αλλά και την ανάγκη απάντησης του κινήματος και την έκφραση αλληλεγγύης στους διωκόμενους.

Η κυβέρνηση, μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις και την ιστορική απεργία στις 28/2 για το έγκλημα των Τεμπών, επιχειρεί να ανασυνταχθεί. Αντιλαμβάνεται ότι οι συγκλονιστικές κινητοποιήσεις αποτελούν τομή για το εργατικό και λαϊκό κίνημα στη χώρα μας γιατί συμπυκνώνουν και τη δυσαρέσκεια απέναντι στην βαθιά αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική τους και αντεπιτίθεται για να αφοπλίσει το λαϊκό παράγοντα.

Εντείνει την πολιτική πυγμής, γενικεύει τις διώξεις και τα πειθαρχικά των εκπαιδευτικών γιατί υλοποιούν αποφάσεις των σωματείων μας κατά της αξιολόγησης, χτυπάει τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις, προχωρεί σε πρωτοφανή δίωξη και θέτει σε αργία τη συναδέλφισσα Χρύσα Χοτζόγλου μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά γιατί υλοποιεί αποφάσεις ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ κατά της αξιολόγησης. Για την ίδια υπόθεση έχει παραπεμφθεί και ο Δ. Χαρτζουλάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά και αναπληρωτής, ο οποίος αντίστοιχα απειλείται με απόλυση. Στη Θεσσαλονίκη συνεχίζονται και εντείνονται σε όλες τις διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης οι απειλές, οι εκβιασμοί, οι διώξεις και τα πειθαρχικά.

Ο Μητσοτάκης, αφού ομολόγησε την αποτυχία τους να επιβάλουν την αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς, μίλησε για απολύσεις των εκπαιδευτικών που διαφωνούν «επί της αρχής» με την αξιολόγηση παραπέμποντας σε εποχές ελέγχου των κοινωνικών φρονημάτων με ευθεία απειλή για την ελευθερία σκέψης και έκφρασης, αλλά και άσκησης συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, όπως το δικαίωμα στην απεργία. Το σχολείο και η κοινωνία του μέλλοντος, όπως την ονειρεύονται, επιδιώκουν να έχει εκπαιδευτικούς μαθητ(ρι)ες και ευρύτερα εργαζόμενους/ες με σκυμμένο το κεφάλι, υποταγμένους/ες στην εξουσία, συμμορφωμένους, αμίλητους/ες.

Εντείνει την προώθηση αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. αποτελεί τον πιο ακραιφνή διώκτη των δημόσιων κοινωνικών αγαθών και της δημόσιας εκπαίδευσης. Προωθεί μπαράζ μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες» στην επαγγελματική εκπαίδευση, ιδιωτικά ΑΕΙ, διεθνές απολυτήριο-ΙΒ, Εθνικό Απολυτήριο, Τεχνική Εκπαίδευση παραδομένη στις δυνάμεις της αγοράς, διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.) που ορθώνουν νέες ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των μαθητών και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα και τη μόνιμη και σταθερή εργασία των εκπαιδευτικών.

Η πολιτική της βαριάς λιτότητας στους μισθούς συνεχίζεται! Αυξήσεις εμπαιγμός 0,60€ την ημέρα στους μισθούς, πρωτοφανής ακρίβεια, αχαλίνωτες κερδοσκοπικές ανατιμήσεις και αυξημένοι φόροι, ενώ τα κέρδη των επιχειρήσεων έχουν εκτιναχθεί. Στην Υγεία η διάλυση του ΕΣΥ, το χτύπημα στη δημόσια υγεία συνεχίζονται με ραγδαίο τρόπο. Η Ελλάδα μπλέκει ολοένα και περισσότερο στον πόλεμο στην Ουκρανία και στην σφαγή του Παλαιστινιακού λαού. Νέα δεινά για τους λαούς θα επιφέρει η «οικονομία πολέμου», με τα δυσβάσταχτα ποσά που απαιτούν οι ηγέτες της ΕΕ.

Βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή για τη συνέχιση του μεγάλου αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί για 5η χρονιά ενάντια στην αξιολόγηση, στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Αποτελεί τεράστιο πολιτικό ζήτημα να ανακόψουμε την απροκάλυπτη ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Το όργιο αυθαιρεσιών και αυταρχισμού της κυβέρνησης, οι διώξεις, η δυνητική αργία της Χ. Χοτζόγλου από το ΥΠΑΙΘΑ και το μηχανισμό που έχουν συγκροτήσει στρατεύοντας την εκπαιδευτική ιεραρχία σε όλες τις Διευθύνσεις, πρέπει με ανυποχώρητο αγώνα να σταματήσουν.

ΜΕ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ. ΠΡΟΩΘΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΜΑΣ

Ας μην ευελπιστεί η κυβέρνηση και ο Μητσοτάκης πως το ρήγμα που άνοιξε στις 26/1 και 28/2 με την εισβολή του λαού στο προσκήνιο θα κλείσει με τις απειλές και την τρομοκρατία και την επιχείρηση αλλαγής ατζέντας. Η κυβέρνηση της δολοφονίας, της συγκάλυψης, της φτώχειας και του πολέμου δεν έχει καμία νομιμοποίηση να συνεχίσει και να εντείνει την επίθεση της στη δημόσια εκπαίδευση και τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, να συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή επέλασή της.

Αυτή η κυβέρνηση που βρίσκεται απέναντι σε όλη την κοινωνία η βαθιά αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική, αυταρχική πολιτική της πρέπει να ανατραπεί, με παρατεταμένο απεργιακό πολύμορφο αγώνα για να μπορούμε ν’ αναπνεύσουμε κι εμείς και ολόκληρη η κοινωνία.

Στη βάση του κλάδου και στα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που τα προηγούμενα χρόνια αποτέλεσαν την ατμομηχανή του αγώνα κατά της αξιολόγησης, ενάντια στην πολιτική αυταρχισμού, των διώξεων και των πειθαρχικών, πέφτει το μεγάλο βάρος μπροστά στο νέο κύμα των διώξεων να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους.

Απευθυνόμαστε σε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, σε όλα τα εργατικά σωματεία, φορείς και συλλογικότητες και τους καλούμε να συμμετέχουν και να ενισχύσουν τον αγώνα μας.

✔ Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά! Να πάρουν πίσω την αργία της Χ. Χοτζόγλου

✔ Να σταματήσει κάθε διαδικασία αξιολόγησης! Να καταργηθούν οι αντίστοιχοι νόμοι!

✔ Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς! Τώρα επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης

✔ Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί! Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους!

✔ Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά!

✔ Να ακυρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις! Παιδεία, υγεία, ενέργεια, νερό, σιδηρόδρομος – συγκοινωνίες δημόσια αγαθά για όλο το λαό.

✔ Να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα των Τεμπών, να τιμωρηθούν οι ένοχοι!

29/4/25

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 1 ΜΑΪΟΥ, 10.30 π.μ. στην ΚΑΜΑΡΑ


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ -
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δ' ΕΛΜΕΘ

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 1 ΜΑΪΟΥ, 10.30 π.μ. στην ΚΑΜΑΡΑ

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΨΩΜΙ, ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Η 1η Μάη είναι μέρα-σύμβολο για τους εργαζόμενους, αλλά και ορόσημο, καθώς ανέδειξε τις πραγματικές ανάγκες της εργατικής τάξης, αλλά και την αιτία που γεννά τη στέρηση και τη βασανισμένη ζωή. Οι εργάτες/τριες του Σικάγο το 1886 έκαναν κεντρικό τους σύνθημα τα τρία οκτάρια: 8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ξεκούραση, 8 ώρες ελεύθερος χρόνος. Ταυτόχρονα, κατέδειξαν τον ένοχο, την κατοχή των μέσων παραγωγής κι αναπαραγωγής από μια χούφτα καπιτα-ληστές και την ιδιοποίηση της απλήρωτης εργασίας.

Μάης 2025 και οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο και στη χώρα μας όχι μόνο εργάζονται ακόμη 40 ώρες την εβδομάδα, αλλά κάνουν δύο και τρεις δουλειές για να τα βγάλουν πέρα. Ο καθημερινός τους μόχθος λεηλατείται και μετατρέπεται σε αιματηρά πλεονάσματα, για τα οποία ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας περηφανεύεται, αποκρύπτοντας ότι προήλθαν από τη φοροληστεία, την απόσυρση του κράτους από την παροχή δημόσιων αγαθών (παιδεία, υγεία, συγκοινωνίες κ.α.) και τη λεηλασία των εργασιακών δικαιωμάτων. Και έχει το θράσος να μας υπόσχεται “ανακούφιση” με επιδόματα, συνολικά μισού δις, την ίδια στιγμή που το υπόλοιπο πλεόνασμα (11 δις) θα το χαρίσει στους τραπεζίτες που μας παίρνουν τα σπίτια, στους επενδυτές που σκοτώνουν τα παιδιά μας και στους επιχειρηματίες που κάνουν real estate, “πράσινη ανάπτυξη”, “ψηφιακό εκσυγχρονισμό” και “ποιοτική αναβάθμιση” πάνω στα καμένα δάση και πλημμυρισμένους κάμπους, στο σώμα των διαλυμένων δημόσιων δομών, όπως της υγείας, της παιδείας, του νερού, της ενέργειας και τόσων άλλων.

Και δεν αρκούνται σε αυτά. Την ώρα που  η σφαγή στην Γάζα παίρνει διαστάσεις γενοκτονίας, ο πόλεμος στην Ουκρανία γίνεται “δοκιμαστήριο” για μια μελλοντική παγκόσμια στρατιωτική σύγκρουση, η οποία σήμερα έχει τη μορφή “εμπορικού πολέμου”, η Ε.Ε. εισάγει την “οικονομία πολέμου” των 800 δις και  το πρόγραμμα ReArm Europe που προβλέπει  εκτόξευση των στρατιωτικών  δαπανών με ρήτρες μείωσης του κοινωνικού κράτους κατά 50%!

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. συμμετέχει στο εξοπλιστικό ράλι με πρόγραμμα ύψους 28 δισ. για μια 12ετία, όταν οι μισθοί των εργαζομένων μειώθηκαν κατά 25% σε σχέση με το 2010, η ακρίβεια έχει κάνει ακόμα και  βασικά αγαθά επιβίωσης απλησίαστα, οι τιμές του κόστους στέγασης και της ενέργειας απορροφούν το μισό μισθό κι ο εργάσιμος χρόνος έχει γίνει λάστιχο! Στην άλλη όχθη, οι επιχειρηματικοί όμιλοι καταγράφουν κέρδη ρεκόρ και μαζί με το πολιτικό τους προσωπικό επιδιώκουν να ανατρέψουν όλα όσα κατακτήθηκαν με αγώνες εκατό και πλέον χρόνων! Με τις ιδιωτικοποιήσεις, τη μετατροπή κάθε κοινωνικού αγαθού σε εμπόρευμα, την εκμετάλλευση κάθε πτυχής της ανθρώπινης ζωής και την ένταση της εκμετάλλευσης. Αυτή η πολιτική υλοποιείται εδώ και χρόνια σε όλη τη μνημονιακή και μεταμνημονιακή περίοδο με την κυβέρνηση της ΝΔ να αποτελεί τον πιο επιθετικό εκφραστή της.

Και στην εκπαίδευση η κυβέρνηση της Ν.Δ. με πρωτοφανή αυταρχισμό, με πογκρόμ διώξεων και απειλών απολύσεων, με βασικό εργαλείο την αξιολόγηση, απαξιώνει τον δημόσιο, δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου (περικοπή κονδυλίων, συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων), παραδίδει κομμάτια του σε ιδιώτες (Ωνάσεια,  «Ακαδημίες», ιδιωτικά ΑΕΙ, διεθνές απολυτήριο-ΙΒ), μετατρέπει το σχολείο σε διαρκές εξεταστικό κέντρο με στόχο την απογοήτευση και τον εξοβελισμό των μαθητών/τριών, προσπαθεί να διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις, αλλά και να υποτάξει τους εκπαιδευτικούς και να τους μετατρέψει από δασκάλους των παιδιών του λαού σε κολαούζους της εξουσίας, που θα φορτώνονται κάθε παθογένεια για να αθωώνονται οι πολιτικά υπεύθυνοι.

Το έγκλημα στα Τέμπη και η συγκάλυψη αποτέλεσε τη θρυαλλίδα να εκφραστεί η οργή και η αγανάκτηση για τη δολοφονία των 57 συνανθρώπων μας και για όλα  τα παραπάνω. Τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια και η απεργία στις 28/2 κατάφεραν ρήγμα στην κυβερνητική πολιτική και απέδειξαν τη δύναμη των "από κάτω". Οι εγκληματικές πολιτικές και η κυβέρνηση δεν έχουν πλέον  καμιά νομιμοποίηση. Στην απεργία της Πρωτομαγιάς θα δηλώσουμε ξανά ότι δεν είμαστε αναλώσιμοι, έχουμε δικαίωμα σε μια αξιοβίωτη ζωή. Δεν θα επιτρέψουμε να σκοτώνουν τα παιδιά μας, ούτε στα τρένα ή στους χώρους δουλειάς, ούτε στα πολεμικά μέτωπα.  

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!

 Με αγώνες ανατρεπτικούς, ανυποχώρητους και αποφασιστικούς να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, κόντρα στον εργοδοτικό, κυβερνητικό συνδικαλισμό της ήττας και της υποταγής! Από το Σικάγο του 1886 και τον Μάη του 1936 στη Θεσσαλονίκη, οι εργαζόμενοι  γράφουν  σελίδες εξεγέρσεων, απεργιών κι αγώνων που καμιά κρατική ή εργοδοτική τρομοκρατία δεν μπορεί να σταματήσει με νόμους τύπου Γεωργιάδη/Χατζηδάκη/Αχτσιόγλου ή με πειθαρχικές διώξεις, όπως αυτές σε βάρος εκατοντάδων εκπαιδευτικών που αγωνίζονται για δημόσιο σχολείο. Η ελπίδα των εργαζομένων βρίσκεται στα δικά μας  χέρια, στον δικό μας αταλάντευτο  αγώνα για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών και  δικαιωμάτων μας, που θα βάζει στο στόχαστρο της πάλης του την Κυβέρνηση και κάθε επίδοξο διαχειριστή αυτής της πολιτικής, το Κεφάλαιο, αλλά και το ΝΑΤΟ και την ΕΕ που σπέρνουν θάνατο και φτώχεια. Για την άμεση ουσιαστική βελτίωση της ζωής μας, για ένα κόσμο χωρίς εκμετάλλευση, καταπίεση, πόλεμο και περιβαλλοντική καταστροφή.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: ΕΙΡΗΝΗ, ΨΩΜΙ, ΔΟΥΛΕΙΑ,

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

·      1200 € καθαρά ο μισθός του νεοδιόριστου και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Γνήσιες ΣΣΕ εφ΄όλης της ύλης.

·      Να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Τιμωρία των ενόχων κι όσων συνέργησαν στη συγκάλυψη.

·      Αποκλειστικά δημόσια αγαθά, σε υγεία, παιδεία, νερό, ενέργεια. Κρατικοποίηση των σιδηρόδρομων με εργατικό έλεγχο. Να φύγει η Hellenic train, χωρίς αποζημίωση.

·      Μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και κατάργηση όλων των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

·      Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Να σταματήσει τώρα κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Αυτοδίκαιη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.

·      Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά! Η πολιτική πυγμής και αυταρχισμού δεν θα περάσει! Κάτω τα χέρια από τα σωματεία και τους εκπαιδευτικούς!

·      Όχι στα Ωνάσεια και τις Ακαδημίες στην ΤΕΕ. Έξω από τα σχολεία οι ιδιώτες.

·      Ανατροπή του δημοσιονομικού συμφώνου σταθερότητας και των δυσβάσταχτων πλεονασμάτων. Διαγραφή του ληστρικού χρέους.

·      Ανατροπή της δολοφονικής πολιτικής, της κυβέρνησης και κάθε επίδοξου διαχειριστή.

·      Λευτεριά στην Παλαιστίνη! Καμία εμπλοκή στον πόλεμο, να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όχι στον πολεμικό επανεξοπλισμό της Ευρώπης. Ναι στη φιλία των λαών.

Τιμάμε τους  νεκρούς του Σικάγο, της πρώτης Πρωτομαγιάς το 1924, τον Μάη του 1936, τους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές της Καισαριανής. Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα, για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, για το σχολείο των όλων, των ίσων των διαφορετικών που θα μορφώνει ολόπλευρα και δεν θα εξοντώνει, χωρίς ταξικούς φραγμούς κι αξιολογήσεις.

27/4/25

Εκδήλωση ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ για το ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ – Οι ιδιωτικοποιήσεις δολοφονούν! Δημόσια Παιδεία-Υγεία-Συγκοινωνίες για όλο τον Λαό. Τετ. 30/4/2025, 6.30μ.μ., Πολυτεχνείο ΑΠΘ


Γ΄ ΕΛΜΕΘ / Ε΄ ΕΛΜΕΘ
Β΄ ΣΕΠΕΘ / ΣΤ΄ ΣΕΠΕΘ / Ζ΄ ΣΕΠΕΘ / ΣΕΠΕ Λαγκαδά

ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ, ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΝΟΧΩΝ,
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗΣ!

ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΑΠΡΙΛΗ, 18:30 - ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
(“Αμφιθέατρο Π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ”)

ΟΜΙΛΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ: 

- Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος Συλλόγου συγγενών θυμάτων Τεμπών

- Παύλος Ασλανίδης, αντιπρόεδρος Συλλόγου συγγενών θυμάτων Τεμπών

- Νίκος Μαρκάτος, Χημικός Μηχανικός, πρώην πρύτανης ΕΜΠ

- Εκπρόσωποι των σωματείων μας

Δύο χρόνια μετά το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών, η κυβέρνηση συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος που συντελέστηκε, παρόλο που οι γονείς των αδικοχαμένων παιδιών δεν σταμάτησαν όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίζουν με στοιχεία να αποκαλύπτουν τις ευθύνες πολιτικών προσώπων και της κυβέρνησης. Οι συγκλονιστικές μαζικές κινητοποιήσεις που έγιναν σε όλη τη χώρα και στο εξωτερικό, εξέφρασαν τη λαϊκή οργή για την κυβέρνηση της Ν.Δ αναφορικά με τις πραγματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες 57 άνθρωποι –στην πλειονότητά τους νέοι– έχασαν τη ζωή τους.

Οι κινητοποιήσεις συνεχίστηκαν και μετά την ιστορική απεργία στις 28 Φλεβάρη, που δημιουργεί νέα ελπιδοφόρα δεδομένα στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας. Δεκάδες χιλιάδες λαού διαδήλωσαν ξανά και ξανά στους δρόμους και πήραν μέρος σε συναυλίες διαμαρτυρίας και εκδηλώσεις – συζητήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και όλες τις μεγάλες πόλεις, ανταποκρινόμενοι/ες στο κάλεσμα εργατικών σωματείων, οργανώσεων, συλλογικοτήτων και φοιτητικών συλλόγων.

Η κυβέρνηση, η ΕΕ, η HELLENIC TRAIN, η διοίκηση του ΟΣΕ, οι «θεσμοί» και η «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη χέρι-χέρι κάνουν, από την πρώτη στιγμή, ό,τι μπορούν για να συγκαλύψουν το έγκλημα της ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, για να μείνουν οι πολιτικοί και ηθικοί αυτουργοί στο απυρόβλητο και να μην τιμωρηθούν οι ένοχοι για τα εγκλήματα που διαπράχτηκαν στα Τέμπη.

Σήμερα η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, που εγκατέλειψαν στο έλεός του χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας τον ήδη υποβαθμισμένο και ιδιωτικοποιημένο σιδηρόδρομο, που μπάζωσαν τον τόπο του δυστυχήματος, που έσπευσαν να εξαφανίσουν και να καταστρέψουν τα στοιχεία, κλονισμένοι από τις μαζικές κινητοποιήσεις, προχωρούν σε μια σειρά τερτίπια για να σταματήσουν την αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα. Και τι δεν έχουν κάνει! Συνωμοσιολόγους αποκαλούσαν όσους μιλούσαν για παράνομο φορτίο, κατήγγειλαν τους χαροκαμένους γονείς που έχασαν τα παιδιά τους ότι εργαλειοποιούν τα Τέμπη, ότι έχουν πολιτικές σκοπιμότητες, για να μειώσουν την απήχηση που έχει μέσα στο λαό και στη νεολαία ο αγώνας που δίνουν για να τιμωρηθούν οι ένοχοι του εγκλήματος των Τεμπών.

Σήμερα, μετά την αποτυχία τους να ανακόψουν τις αντιστάσεις και την οργή του λαού, καθώς και μετά την αποτυχία της νέας προσπάθειας που έκαναν όπως ο ανασχηματισμός και η προανακριτική που έστησαν, προχωρούν σε νέα αναβαθμισμένη επίθεση για να διασπάσουν την αγωνιστική ενότητα στο λαό που δημιούργησαν οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις. Επαναφέρουν το αφήγημα «των ελαίων σιλικόνης» ως αιτία για τη φωτιά που οδήγησε στο θάνατο μαζικά νέων παιδιών και συνανθρώπων μας, μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων! Θα αποτύχουν και τα νέα σχέδιά τους γιατί βρίσκονται πια προ των ευθυνών τους υπό το βάρος της τεράστιας λαϊκής κινητοποίησης.

Η οργή για το δυστύχημα προστίθεται στην ήδη μεγάλη αγανάκτηση για την κυβερνητική πολιτική που διαχρονικά φέρει ευθύνη για το έγκλημα και το μόνο που μπορεί να υποσχεθεί στο λαό είναι ακρίβεια, φτώχεια, κοινωνικό αποκλεισμό, πλειστηριασμούς, φόβο και πόλεμο.
Το έγκλημα των Τεμπών δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό, είναι η πιο τραγική εκδήλωση του χαρακτήρα των ιδιωτικοποιήσεων των κοινωνικών αγαθών και της μεγιστοποίησης του κέρδους πάση θυσία, δηλώνει ευθαρσώς ότι η ζωή μας δεν έχει καμία αξία. Κάθε άνθρωπος μπορεί να ταυτιστεί με τα θύματα του τρένου και τους συγγενείς τους, γιατί τα Τέμπη είναι ένα έγκλημα του κέρδους επάνω στη ζωή.

Πλευρές αυτές της πολιτικής αποτελεί και το μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες», ιδιωτικά ΑΕΙ, διεθνές απολυτήριο-ΙΒ, αξιολόγηση, Εθνικό Απολυτήριο, διευθυντές – μάνατζερ με υπερεξουσίες, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.) που αποδομούν το δημόσιο σχολείο και τα δημόσια πανεπιστήμια και προωθούν την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της παιδείας. Επιβεβαιώνουν ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αποτελεί τον πιο ακραιφνή διώκτη των δημόσιων κοινωνικών αγαθών και της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ο ΛΑΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΤΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!

Οι γονείς και οι συγγενείς των αδικοχαμένων παιδιών και όσων έχασαν τη ζωή τους, αλλά και οι επιζήσαντες, μετά από δύο χρόνια προσπαθειών, σήμερα με την ενθάρρυνση του λαϊκού παράγοντα, συνεχίζουν τον αγώνα τους για να μην περάσει η συγκάλυψη, για να φτάσουν μέχρι το τέλος, στην τιμωρία των ενόχων, όσο ψηλά και αν βρίσκονται. Έχουμε χρέος μαζί τους να συμπορευτούμε! Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους μας και τους καλούμε να δώσουμε τη μάχη για την επιτυχία του αγώνα.

Να πάρουμε την υπόθεση της ανατροπής της πολιτικής τους στα χέρια μας με την οργάνωση του λαού και της νεολαίας. Με αγωνιστική κλιμάκωση απάντηση σε όσους πιστεύουν πως η οργή του λαού και της νεολαίας θα κατευναστεί με την πάροδο του χρόνου. Με αιτήματα που θα συνδυάζουν την τιμωρία των ενόχων για τα Τέμπη και τη δικαίωση των συγγενών των δολοφονημένων του εγκλήματος των Τεμπών με μέτρα υπέρ του λαού.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ! 
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

Να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Να τιμωρηθούν οι ένοχοι (φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί) και όσοι συνέργησαν στη συγκάλυψη.
Όχι σε ιδιωτικοποιήσεις Παιδεία, υγεία, ρεύμα, συγκοινωνίες, αποκλειστικά δημόσια αγαθά για όλο το λαό.
Να φύγει τώρα η ιταλική HELLENIC TRAIN. Να επιστρέψει τώρα ο σιδηρόδρομος στο δημόσιο και με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο.
Ανατροπή της κυβέρνησης και της δολοφονικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, της λιτότητας, της φτώχειας και του πολέμου, καθώς και όλων των παραλλαγών αυτής της πολιτικής, με τους αγώνες του κινήματος.

Τα ΔΣ ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ

7/4/25

9 Απρίλη 2025: Όλοι/ες στην απεργία και στη συγκέντρωση των σωματείων, 10πμ στην Καμάρα


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δ' ΕΛΜΕΘ

9 ΑΠΡΙΛΗ: ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 10.00π.μ. Καμάρα

ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΤΕΜΠΗ! ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΝΟΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ!

ΟΧΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ! ΠΑΙΔΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΡΕΥΜΑ, ΝΕΡΟ, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ!

ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ!
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ.

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 13ου-14ου ΜΙΣΘΟΥ!

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η πολιτική της, μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις και την ιστορική απεργία στις 28/2 για το έγκλημα των Τεμπών που συνεχίζονται, δεν έχει καμιά νομιμοποίηση. Επιχειρεί να ανασυνταχθεί γιατί αντιλαμβάνεται ότι οι συγκλονιστικές κινητοποιήσεις αποτελούν τομή για το εργατικό και λαϊκό κίνημα στη χώρα μας. Τα Τέμπη και η συγκάλυψη λειτούργησαν σαν σπίθα για ό,τι δολοφονεί και συνθλίβει την ζωή μας.

Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εμπορευματοποίηση στην Υγεία έχουν οδηγήσει σε κατάρρευση του ΕΣΥ. Οι εργαζόμενοι και η νεολαία ήδη βιώνουν στο πετσί τους τα αποτελέσματα από την ιδιωτικοποίηση του ρεύματος, των συγκοινωνιών και κάθε δημόσιου αγαθού που οδηγούν σε απλησίαστες τιμές και υποβάθμιση. Ανθρώπινες ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη μιας χούφτας εταιρειών και επενδυτών!

Στην εκπαίδευση εντείνει την προώθηση αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων επιβεβαιώνοντας ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αποτελεί τον πιο ακραιφνή διώκτη των δημόσιων κοινωνικών αγαθών και της δημόσιας εκπαίδευσης. Προωθεί μπαράζ μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες» στην επαγγελματική εκπαίδευση, ιδιωτικά ΑΕΙ, διεθνές απολυτήριο-ΙΒ, Εθνικό Απολυτήριο, Τεχνική Εκπαίδευση παραδομένη στις δυνάμεις της αγοράς, διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.).

Πλήττει βάναυσα τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους, τη νεολαία και την κοινωνική πλειοψηφία με την εφιαλτική ακρίβεια, τις αυξήσεις εμπαιγμό. Ο Πιερρακάκης δηλώνει προκλητικά πως «ακόμη και εάν υπήρχαν χρήματα, δεν θα ήταν σωστό να δοθούν για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού των δημοσίων υπαλλήλων για να στηριχτούν οι φτωχοί!!»
Καλλιεργούν τον κοινωνικό αυτοματισμό, ενώ με τις εξαγγελίες Μητσοτάκη για «αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες», επιχειρούν και να νομιμοποιηθεί το παραμύθι του ανθρώπινου λάθους στα Τέμπη, για να απαλειφθούν οι ευθύνες για τη συγκάλυψη. Η εξαγγελία της άρσης της μονιμότητας στο δημόσιο μέσω αξιολόγησης είναι ο στόχος τους.

Επιδιώκουν να ανακόψουν τη συνέχιση του μεγάλου αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί για 5η χρονιά ενάντια στην αξιολόγηση με αυταρχισμό, πειθαρχικά και διώξεις, θέλουν να επιβάλουν την αξιολόγηση για όλους! Προχωρούν σε πρωτοφανή δίωξη, θέτοντας σε αργία τη συναδέλφισσα Χρύσα Χοτζόγλου, γιατί υλοποιεί αποφάσεις των σωματείων μας σχετικά με την αξιολόγηση.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ! ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Αυτή η κυβέρνηση που βρίσκεται απέναντι σε όλη την κοινωνία, δεν έχει νομιμοποίηση να συνεχίσει τη δολοφονική αντιλαϊκή πολιτική της, ούτε την επίθεση στην εκπαίδευση με την αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση, τα πειθαρχικά και τις διώξεις. Πρέπει να ανατραπεί και αυτή και η πολιτική της, με παρατεταμένο απεργιακό πολύμορφο αγώνα για να μπορούμε ν’ αναπνεύσουμε κι εμείς και ολόκληρη η κοινωνία.

Οι γονείς και οι συγγενείς των αδικοχαμένων παιδιών και όσων έχασαν τη ζωή τους, αλλά και οι επιζήσαντες, σήμερα με την ενθάρρυνση του λαϊκού παράγοντα, συνεχίζουν τον αγώνα τους για την τιμωρία των ενόχων, όσο ψηλά και αν βρίσκονται. Έχουμε χρέος να συμπορευτούμε μαζί τους!

Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους και τους καλούμε να δώσουμε τη μάχη για την επιτυχία του αγώνα. Η κρίσιμη στιγμή είναι τώρα, που μετά από πολλά χρόνια, οι από τα «κάτω» έδειξαν τη δύναμη τους, προχώρησαν σε μια γνήσια λαϊκή αντίδραση. Οι εργαζόμενοι, οι καθηγητές, τα πρωτοβάθμια σωματεία να κάνουμε το αυτονόητο, να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ- ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

* Να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Να τιμωρηθούν οι ένοχοι και όσοι συνέργησαν στη συγκάλυψη. Να φύγει η ιταλική HELLENIC TRAIN. Να επιστρέψει ο σιδηρόδρομος στο δημόσιο και με εργατικό έλεγχο.

* Να σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Κατάργηση όλων των αντίστοιχων νόμων. Αυτοδίκαιη Μονιμοποίηση τώρα όλων των νεοδιόριστων.

* Να πάρουν πίσω την πρωτοφανή αργία για συνδικαλιστικούς λόγους της Χ. Χοτζόγλου.

* Να σταματήσει το κύμα διώξεων εκπαιδευτικών. Να πάρουν πίσω όλες τις διώξεις και τα πειθαρχικά. Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία.

* Να μην επιτρέψουμε το κλείσιμο σχολείων και τη μετατροπή τους σε Ωνάσεια. Όχι στις Ακαδημίες στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Σε κανένα σχολείο να μη λειτουργήσει το Διεθνές Απολυτήριο.

* Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Κατώτατος μισθός 1.200 ευρώ καθαρά και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα κλιμάκια. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης.

* Γνήσιες ΣΣΕ εφ’ όλης της ύλης (μισθός, διορισμοί, περίθαλψη, ασφάλιση, κ.ά.). Να καταργηθεί ο ν. 2738/1999 φαλκίδευσης Συλλογικών Συμβάσεων και το ενιαίο μισθολόγιο - φτωχολόγιο.

* Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, 20.000 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες.

* Ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων. Αποκλειστικά δημόσια τα βασικά κοινωνικά αγαθά, η παιδεία, η υγεία, το ρεύμα, το νερό, οι συγκοινωνίες, η ενέργεια κι ο πολιτισμός.

* Διαγραφή του ληστρικού και τοκογλυφικού χρέους και ανατροπή του δημοσιονομικού συμφώνου σταθερότητας που φέρνουν νέα δυσμενή μέτρα και δυσβάσταχτα πλεονάσματα.

* Ανατροπή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής, δολοφονικής πολιτικής και της κυβέρνησης που την εφαρμόζει, καθώς και όλων των παραλλαγών αυτής της πολιτικής, με τους αγώνες του κινήματος.

* Λευτεριά στην Παλαιστίνη! Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Καμία εμπλοκή της χώρας!

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

* Τετάρτη 9/4 όλες/οι στην πανεργατική απεργία, στον αγώνα και στους δρόμους για το έγκλημα των Τεμπών και για την προώθηση των διεκδικήσεων του κινήματος.

* Διοργανώνουμε εκδήλωση των εκπαιδευτικών σωματείων με συγγενείς θυμάτων των Τεμπών.

* Απαιτούμε από την ΟΛΜΕ με βάση το άρθρο 34 (1/10 των ΕΛΜΕ) του καταστατικού της να συγκαλέσει ΓΣ των ΕΛΜΕ την πρώτη εβδομάδα μετά το Πάσχα με πρόταση κλιμάκωσης του αγώνα.

* Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα κατά αξιολόγησης, διώξεων, πειθαρχικών και απολύσεων στη Θεσσαλονίκη. Προχωρούμε σε εκδήλωση για αξιολόγηση και διώξεις με ομιλητές τη Χ. Χοτζόγλου που τέθηκε σε δυνητική αργία, άλλους διωκόμενους συναδέλφους και τα σωματεία μας.

25/3/25

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2025, οι εκπαιδευτικοί μαζικά στους δρόμους!

Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση-

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δ ΕΛΜΕ-Θ

ΣΑΒΒΑΤΟ, 29 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ  


Πανελλαδικό Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα

Συγκέντρωση ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ στη ΘΕΣ/ΝΙΚΗ, 12 μ στο Άγαλμα Βενιζέλου

Η κυβέρνηση της Ν.Δ, έχοντας χάσει κάθε λαϊκή ανοχή και νομιμοποίηση, προσπαθεί  να ανασυγκροτήσει τη στάση της, επιδιώκοντας με διάφορους τρόπους να εκτονώσει την οργή του κόσμου (προανακριτικές, μομφές και ανασχηματισμούς μια από τα ίδια)  και παράλληλα εντείνοντας την επίθεσή της για την προώθηση της δολοφονικής αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της!

 

Στην εκπαίδευση η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί ευθεία βολή με την άμεση ιδιωτικοποίησή της και την καταστολή του απεργιακού δικαιώματος, με δεσποτισμό κι ολοκληρωτισμό. Αξιολόγηση και άμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, νέα τείχη αποκλεισμών και ταξικών φραγμών για τα παιδιά της κοινωνικής πλειοψηφίας, επίθεση με όλους τους μηχανισμούς τους στο σύνολο των εκπαιδευτικών!

·      Με την μετατροπή ήδη από τον επόμενο Σεπτέμβριο 12 σχολείων και άλλων 10 την επόμενη χρονιά σε Ωνάσεια, εκχωρούν περιουσία του δημοσίου σε εταιρίες και ιδιώτες που θα έχουν τον κύριο ρόλο στο αναλυτικό πρόγραμμα, στους μαθητές που θα φοιτήσουν και στους εκπαιδευτικούς.

·      Προωθούν το Διεθνές Απολυτήριο (από του χρόνου και σε σχολεία της ΕΛΜΕ μας, το ΜΟΥΣΙΚΟ Γ/ΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ και το Πειραματικό), άλλη μία μορφή ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, κατηγοριοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών με τη λειτουργία του μέσα στις ίδιες τις σχολικές μονάδες.

·      Με την εφαρμογή από του χρόνου των campus και την νέα συνταγή ΣΔΙΤ, τις «Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης» θέλουν να κάνουν πράξη την ιδιωτικοποίηση και παράδοση της Τεχνικής Εκπαίδευσης στα συμφέροντα και τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των κερδών τους.

·      Ετοιμάζουν την καθιέρωση διευθυντών – μάνατζερ με υπερεξουσίες, το Εθνικό Απολυτήριο των σκληρών εξεταστικών φραγμών, τη «Γονεϊκή επιλογή σχολείου» που συνδέεται με όλο αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον και την πολυτυπία σχολείων.

·      Εντείνουν την πολιτική πυγμής γενικεύοντας τις διώξεις και τα πειθαρχικά των εκπαιδευτικών  για να ανακόψουν τη συνέχιση του μεγάλου αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί για 5η χρονιά ενάντια στην αξιολόγηση. Στρατεύουν όλο τον μηχανισμό και όλη την εκπαιδευτική ιεραρχία σε άμεση και ενιαία δράση και με απειλές, παρατυπίες, παρανομίες  και αυταρχισμό  θέλουν να επιβάλουν την αξιολόγηση για όλους!

·      Προχωρούν σε πρωτοφανή δίωξη, θέτοντας σε αργία τη συναδέλφισσα Χρύσα Χοτζόγλου, γιατί υλοποιεί αποφάσεις των σωματείων μας σχετικά με την αξιολόγηση, προετοιμάζονται για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων.


Η πολιτική της βαριάς λιτότητας στους μισθούς  και στο δημόσιο συνεχίζεται!


·      Καθηλωμένοι και εξευτελιστικοί οι μισθοί και οι συντάξεις μας! Οι αυξήσεις στους μισθούς που αντιστοιχούν για το 2025 σε 0,40 λεπτά καθαρά την ημέρα, αποτελούν εμπαιγμό μπροστά στη λεηλασία κατά 40% που έχουν υποστεί οι μισθοί μας και στην πρωτοφανή ακρίβεια, τις αχαλίνωτες κερδοσκοπικές ανατιμήσεις και τους αυξημένους φετινούς φόρους φωτιά, ενώ τα κέρδη των επιχειρήσεων έχουν εκτιναχθεί.

·      Περικοπές των δαπανών σε βάρος των αναγκών σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών: εκτεταμένες συμπτύξεις- περικοπές- συγχωνεύσεις τμημάτων, ελάχιστοι διορισμοί, κατά πολύ μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών, χιλιάδες κενά, νέα μέτρα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτ(ρι)ών (ψηφιακό σχολείο, παράλληλο σύστημα προσλήψεων για τοπικές προσκλήσεις, ΑΣΕΠ και συνέντευξη κλπ)

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ  ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ! 

 

Αυτή η κυβέρνηση που βρίσκεται απέναντι σε όλη την κοινωνία, δεν έχει νομιμοποίηση να συνεχίσει  τη δολοφονική αντιλαϊκή πολιτικής της, ούτε την επίθεση στην εκπαίδευση με την αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση, τα πειθαρχικά και τις διώξεις. Πρέπει να ανατραπεί και αυτή και η πολιτική της, ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΕΙ Ο ΛΑΟΣ  ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

Απέναντί της και στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της  στέκονται χιλιάδες εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων, που έδωσαν μαζικό παρόν με τη συντριπτική τους συμμετοχή στις πρόσφατες μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για το έγκλημα των Τεμπών και δίνουν εδώ και 5 χρόνια  ένα συγκλονιστικό αγώνα αντίστασης στην αξιολόγηση και τη βίαιη αναδιάρθρωσh της εκπαίδευσης. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση με το ισχυρό όπλο της απεργίας- αποχής αποτελεί αγκάθι για την κυβέρνηση και έχει μπλοκάρει την προώθηση της πολιτικής της. Η συνέχιση και η ενίσχυσ;h του είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά αναγκαία ΤΩΡΑ(!) που η  κυβέρνηση επιτίθεται σφόδρα με πογκρόμ πειθαρχικών και δρομολογεί μέσω της αξιολόγησης την άρση της μονιμότητας! 


Όμως ΚΑΝΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ –ΚΑΛΕΣΜΑ των ΟΛΜΕ\ΔΟΕ για το Πανελλαδικό Συλλαλητήριο στις 29-3! Ακόμα και το θέμα των πρωτοφανών διώξεων παρουσιάζεται ως έκφραση αυταρχισμού γενικώς! Απουσιάζουν όμως και τα αιτήματα ενάντια στην άμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Φαίνεται πως ΟΛΜΕ/ΔΟΕ, ετοιμάζονται να «κλείσουν» τη μάχη της αξιολόγησης και να βγάλουν από την ημερήσια διάταξη του εκπαιδευτικού κινήματος το κύμα ιδιωτικοποιήσεων που δρομολογεί το υπουργείο σε πρωτοφανείς διαστάσεις με τα Ωνάσεια, το Μπακαλορεά/Διεθνές Απολυτήριο, τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τα λεγόμενα Campus.

ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ

Οι εκπαιδευτικοί , τα πρωτοβάθμια σωματεία να κάνουμε το αυτονόητο, να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας. Με το συντονισμό των σωματείων μας και με τις συλλογικές αποφάσεις μας να συνεχίσουμε το δρόμο του αποφασιστικού αγώνα διαρκείας, σύγκρουσης και ανατροπής της πολιτικής τους, με συγκεντρώσεις, εκδηλώσεις, απεργίες και αποκλεισμούς, για να  σταματήσουμε την αξιολόγηση, τα πειθαρχικά, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης  και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Κάτω η κυβέρνηση της συγκάλυψης και της δολοφονίας! Ανατροπή της κυβέρνησης  και της δολοφονικής πολιτικής  των ιδιωτικοποιήσεων, της λιτότητας, της φτώχειας και του πολέμου! ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΟΝ  ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ.

·         Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

·         Να  σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Κατάργηση όλων των αντίστοιχων νόμων. Αυτοδίκαιη Μονιμοποίηση τώρα όλων των νεοδιόριστων.

·         Να μην επιτρέψουμε το κλείσιμο σχολείων και τη μετατροπή τους σε Ωνάσεια.

·         Κάτω τα χέρια από τα δημοκρατικά και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, την απεργία και τους αγωνιστές. Να σταματήσει το κύμα διώξεων εκπαιδευτικών. Να πάρουν πίσω όλες τις διώξεις και τα πειθαρχικά. Κατάργηση των απεργοκτόνων νόμων Χατζηδάκη- Γεωργιάδη.

·         Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Κατώτατος μισθός 1.200 ευρώ καθαρά και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα κλιμάκια. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης.

·         Γνήσιες ΣΣΕ εφ’ όλης της ύλης (μισθός, διορισμοί, περίθαλψη, ασφάλιση, κ.ά.). Να καταργηθεί ο ν. 2738/1999 φαλκίδευσης Συλλογικών Συμβάσεων και το ενιαίο μισθολόγιο-φτωχολόγιο.

·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, 20.000 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες. 

     Να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Να τιμωρηθούν οι ένοχοι και όσοι συνέργησαν στη συγκάλυψη.

·         Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Παιδεία, υγεία, ρεύμα, συγκοινωνίες, αποκλειστικά δημόσια αγαθά για όλο το λαό. Να φύγει τώρα η ιταλική HELLENIC TRAIN. Να επιστρέψει τώρα ο σιδηρόδρομος στο δημόσιο και με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο.

·         Διαγραφή του ληστρικού και τοκογλυφικού χρέους και ανατροπή του δημοσιονομικού συμφώνου σταθερότητας που φέρνουν νέα δυσμενή μέτρα και δυσβάσταχτα πλεονάσματα.

·         Ανατροπή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής, δολοφονικής πολιτικής και της κυβέρνησης που την εφαρμόζει, καθώς και όλων των παραλλαγών αυτής της πολιτικής, με τους αγώνες του κινήματος.

·         Λευτεριά στην Παλαιστίνη! Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Καμία εμπλοκή της χώρας!