ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ – ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Δ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το υπουργείο, αντί να ανοίξει τα σχολεία με μέτρα προστασίας,
ψηφίζει και προωθεί σωρηδόν αντιεκπαιδευτικά μέτρα
Συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (με όλα τα απαραίτητα μέτρα) την Πέμπτη 4/2/21, Άγαλμα Βενιζέλου, 12.00 μ.μ..
(Διευκολυντική 3ωρη στάση εργασίας από 11.00 έως 14.00 από ΟΛΜΕ)
Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Τα σχολεία ανοίγουν με πολυπληθή αριθμό μαθητών, μικρές αίθουσες, υπόγειες, χωρίς αερισμό, χωρίς το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, μαζικά τεστ στους σχολικούς χώρους, χωρίς εμβόλια για τους εκπαιδευτικούς. Ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και προδιαγράφει το νέο κλείσιμο των σχολείων καθώς το επικείμενο 3ο κύμα της πανδημίας βρίσκεται μπροστά μας. Άλλωστε, η κυβέρνηση συνεχίζει να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τους χώρους δουλειάς, τα ΜΜΜ, τη στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας. Το ήδη κατεστραμμένο από τις μνημονιακές πολιτικές, σύστημα υγείας εγκαταλείφθηκε στην τύχη του από την αρχή της πανδημίας. Για την κυβέρνηση η μόνη λύση στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης είναι το γενικευμένο λοκντάουν και έφτασαν στο σημείο με δηλώσεις της υπουργού παιδείας να απειλήσουν με πρόστιμα τους μαθητές που δεν θα ακολουθούν τα μέτρα.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας χρησιμοποιούν τη «μαγική λύση» της τηλεκπαίδευσης, αδιαφορούν για τις καταστροφικές συνέπειες του τρίμηνου κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές και απαιτούν τηλεαπουσίες και τηλεβαθμολόγηση. Προσπαθούν να παρουσιάσουν ότι τα μαθήματα γίνονται κανονικά μέσω webex αγνοώντας τον αποκλεισμό μαθητών, την έλλειψη αλληλεπίδρασης, την όξυνση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων. Επιδιώκουν να καθιερωθεί η τηλεκπαίδευση ως κανονική εκπαίδευση, ώστε να βρίσκεται στη διάθεση του κράτους, που θα τη χρησιμοποιεί κατά το δοκούν σε βάρος των πιο αποκλεισμένων κοινωνικά στρωμάτων του πληθυσμού.
Τα σχολεία ανοίγουν, και αντί να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα η επάνοδος στη ζωντανή σχολική πραγματικότητα, με ευθύνη του υπουργείου τίθενται στο επίκεντρο τα διαγωνίσματα και οι βαθμοί. Αυτή είναι η προτεραιότητα του υπουργείου παιδείας μετά από 3 μήνες κλειστά σχολεία! Η εκπαιδευτική διαδικασία και η παιδαγωγική είναι άγνωστες έννοιες για την κ. Κεραμέως και τους συμβούλους της. Με ρύθμιση όμως στο νομοσχέδιο για την είσοδο στα ΑΕΙ προβλέπεται με υπουργικές αποφάσεις να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία με μαθήματα στις αργίες και στις διακοπές λόγω της πανδημίας.
Και δεν είναι μόνο αυτά
Με το άνοιγμα των σχολείων τίποτα δε θα είναι, όπως παλιά. Τα αντιεκπαιδετικά μέτρα που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ψηφίζουν και εφαρμόζουν, επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια «κανονικότητα» για ένα σχολείο ακόμα πιο αυταρχικό και ταξικό. Με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ εντείνεται ο αποκλεισμός για τους φτωχότερους μαθητές που θα εξωθούνται κατευθείαν στα νέα μεταγυμνασιακά ιδιωτικά ΙΕΚ. Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να βάλει μπρος και τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης που αποτελεί μηχανισμό ανατροπής εργασιακών σχέσεων, ιδεολογικής χειραγώγησης και κατηγοριοποίησης σχολείων εκπαιδευτικών και μαθητών, εργαλείο βαθμολογικής- μισθολογικής καθήλωσης και απολύσεων.
Την ίδια στιγμή με μπαράζ νομοθετημάτων προωθεί επιθετικά αντιδραστικές αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και την ιδιωτικοποίησή της, επιχειρώντας έτσι να βάλει οριστική ταφόπλακα στο δικαίωμα της νέας γενιάς σε μια δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Μετά την ψήφιση του νόμου Κεραμέως, του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, με το νομοσχέδιο – σκούπα για τα ΑΕΙ, προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια.
Σε συνδυασμό με την τράπεζα θεμάτων, διαμορφώνει νέα ακόμα πιο σκληρά ταξικά φίλτρα, με το ανώτατο όριο φοίτησης ν+2 στα Πανεπιστήμια, διώχνει χιλιάδες φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν, διαμορφώνει ένα αυταρχικό τοπίο με πρωτοφανή μέτρα αυταρχισμού και καταστολής απέναντι στο φοιτητικό κίνημα, προκειμένου να καταστείλει τις αντιστάσεις απέναντι στην πολιτική της.
Συνεχίζοντας και εντείνοντας την πολιτική καταστολής, αφού πρώτα κατάργησε με νόμο και καταπάτησε το άσυλο, επανέρχεται τώρα δριμύτερη θεσπίζει το ακραία αντιδημοκρατικό μέτρο της “πανεπιστημιακής αστυνομίας”. Η αστυνομία και οι δυνάμεις καταστολής που αντιμετωπίζουν με ξύλο, χημικά, ζαρντινιέρες τους νέους, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους εκπαιδευτικούς, αναλαμβάνει τώρα τον έλεγχο των πανεπιστημίων και των αμφιθεάτρων. Αν αντιμετωπίζει με χουντικά μέτρα το φοιτητικό κίνημα, μπορούμε να φανταστούμε τα μελλοντικά τους σχέδια για τις μαθητικές καταλήψεις και κινητοποιήσεις, καθώς και τις απεργίες των εκπαιδευτικών.
Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με τις ζωές μας!
Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το ΥΠΑΙΘ με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών και, επιπλέον, δηλώνει με αβάσταχτη ελαφρότητα ότι «οι εκπαιδευτικοί διατρέχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο από τους άλλους επαγγελματίες». Αντί να ανταποκριθεί στα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και να θέσει ως προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, βομβαρδίζει καθημερινά την εκπαιδευτική κοινότητα με αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Ακόμα και τα τεστ που ανακοίνωσε ότι θα γίνουν μέσω πλατφόρμας μετά από αίτημα των εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με μια περιορισμένη τυχαία δειγματοληψία, δεν μπορούν να δώσουν με σαφήνεια την εικόνα διάδοσης του ιού στα σχολεία. Όσο για τα εμβόλια, με βάση το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, ικανοποιητική ανοσία οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν, αφού κλείσουν τα σχολεία για τις καλοκαιρινές διακοπές.
Τα σχολεία θα ανοίξουν και θα λειτουργούν με ακόμα χειρότερους όρους μες το καταχείμωνο απ’ αυτούς που έκλεισαν (μιας και στο άνοιγμα των σχολείων τώρα προστίθενται τα ανοιχτά παράθυρα και πόρτες μέσα στο κρύο, πράγμα που σημαίνει ότι όποιοι από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δε νοσήσουν από covid, θα πλευριτωθούν από το κρύο).
Διεκδικούμε και απαιτούμε
Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά γι’ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά:
· Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, ή έστω εκ περιτροπής, πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test, ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων.
-Τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων πρέπει να συνδυαστούν με ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, δημιουργία ΜΕΘ, δωρεάν και μαζικά τεστ, ελέγχους στους χώρους εργασίας, αποσυμφόρηση των ΜΜΜ, επίταξη του ιδιωτικού τομέα στην υγεία, άμεσο μαζικό εμβολιασμό.
-Μαζικά και δωρεάν τεστ στους χώρους των σχολείων. Η πλατφόρμα του υπουργείου για εθελοντικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές Λυκείου εξυπηρετεί επικοινωνιακές σκοπιμότητες και δεν μπορεί να αποδώσει την επιδημιολογική εικόνα των σχολείων.
-Να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα. Άμεσος εμβολιασμός εκπαιδευτικών και γονέων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, άδειες σε όσους το έχουν ανάγκη, χωρίς «αστερίσκους». Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές.
- Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.
- Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο τερατούργημα της κατακόρυφης μείωσης των εισακτέων στα ΑΕΙ και της αστυνομοκρατίας των πανεπιστημίων.
- Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους, όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματα μας, μαχητικά με αγωνιστικές παρεμβάσεις με όλες τις μορφές πάλης, να συνεχίσουμε τις διεκδικήσεις μας.
Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (με τα μέτρα προστασίας) την Πέμπτη 4/2/21, στο Άγαλμα Βενιζέλου, στις 12.00 μ.μ..