4/2/21

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ – ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Δ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ  

    Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας, πέρα από τις μάσκες “αλεξίπτωτο”, τα ανοιχτά παράθυρα και το δόγμα της ατομικής ευθύνης..  Τα σχολεία άνοιξαν με πολυπληθή αριθμό μαθητών, μικρές αίθουσες, υπόγειες, χωρίς αερισμό, χωρίς το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, μαζικά τεστ στους σχολικούς χώρους, χωρίς εμβόλια για τους εκπαιδευτικούς. Ο τρόπος με τον οποίο άνοιξαν δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και προδιαγράφει το νέο κλείσιμο των σχολείων καθώς το επικείμενο 3ο κύμα της πανδημίας βρίσκεται μπροστά μας.

 Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την πανδημία και εφαρμόζοντας το «Δόγμα του Σοκ», ψηφίζει νομοσχέδια τομές, (τράπεζα θεμάτων, νόμος για την τεχνολογική εκπαίδευση, νόμος για ΑΕΙ, αυταξιολόγηση – αξιολόγηση, νόμος για κολέγια, κλπ), προσπαθώντας να αλλάξει συνολικά τη φυσιογνωμία του Δημόσιου Σχολείου, σε βάρος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Μέσα σε αυτή την κατάσταση, το τελευταίο διάστημα άρχισαν και ασκούνται πιέσεις από στελέχη του διοικητικού μηχανισμού του Υπουργείου σχετικά με την κατάθεση βαθμολογίας και τη δήλωση της διδαχθείσας ύλης σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι η τηλε «εκπαίδευση» αποτελεί κανονική εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της (ύλη, απουσίες, διαγωνίσματα, βαθμοί, εφαρμογή τράπεζας θεμάτων), η Διοίκηση εκβιάζει απειλώντας με πειθαρχικά και διώξεις εκπαιδευτικούς που δεν δέχονται να καταθέσουν βαθμολογία και να δηλώσουν την ύλη που θα ήθελε το υπουργείο.

Η πραγματικότητα της τηλε-«εκπαίδευσης» τους διαψεύδει. Οι έρευνες διεθνώς δείχνουν ότι στη διαδικασία της τηλε-«εκπαίδευσης» κυριαρχούν στους μαθητές το άγχος, η ψυχική εξάντληση, η αίσθηση ρουτίνας, η θλίψη αλλά και η δυσκολία/αδυναμία εμπέδωσης της ύλης που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.

Είναι γνωστές σε όλους οι τεχνικές αδυναμίες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια των εξ αποστάσεως μαθημάτων, η αδυναμία μαθητών να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση και η μη ισότιμη συμμετοχή σε αυτά από όλους, η αδυναμία να διαπιστώσουν οι εκπαιδευτικοί αν η παρακολούθηση των μαθημάτων αυτών έγινε ολοκληρωμένα από το σύνολο των μαθητών και μαθητριών, η έλλειψη προσωπικής επαφής με τους μαθητές και μαθήτριες ώστε να διαπιστωθεί το βάθος της κατανόησης της ύλης που διεκπεραιώθηκε στη διάρκεια των εξ αποστάσεως μαθημάτων.

Η εκπαίδευση και η διδασκαλία είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία και δεν μπορεί το ΥΠΑΙΘ να την ευτελίζει μετατρέποντάς την σε απλή διεκπεραίωση υπαλληλικού χαρακτήρα.

Η τηλε-«εκπαίδευση», όπως συνεχώς αποδεικνύεται, όχι μόνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, την αλληλεπιδραστική σχέση ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά ενισχύει επιπλέον τις ήδη υπάρχουσες ταξικές ανισότητες και τους κοινωνικούς αποκλεισμούς.

 

ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ :

·        Καταγγέλλουμε τις προσπάθειες εκφοβισμού των συναδέλφων και απαιτούμε να σταματήσει κάθε τέτοια πίεση, να γίνει σαφές σε όλους ότι δεν τίθεται επ’ ουδενί θέμα παραπτώματος και ότι η μη κατάθεση βαθμολογίας προβλέπεται από το νομικό πλαίσιο. Να σταματήσει τώρα η άσκηση πιέσεων σε συναδέλφους και συλλόγους διδασκόντων που  αρνούνται να καταθέσουν μια βαθμολογία που δεν αντιστοιχεί σε τίποτα. Καλούμε και πάλι τους συναδέλφους να εκτιμήσουν την επάρκεια των δεδομένων που έχουν για την ορθή αξιολόγηση των μαθητών και, με δεδομένες τις δυσκολίες της περιόδου, να μην καταθέσουν βαθμολογίες στο πρώτο τετράμηνο εφόσον υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης βαθμών στο δεύτερο τετράμηνο.

·        Να πάψουν άμεσα οι πιέσεις και οι απειλές για πειθαρχικά σε βάρος συναδέλφων που δεν δηλώνουν ως διδαχθείσα την ύλη που απαιτεί το Υπουργείο.

·        Άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις και ιδιαίτερα στην Γ΄ Λυκείου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ομηρία από την κυβέρνηση.

·        Να καταργηθεί τώρα η Τράπεζα θεμάτων.